נעלי אצבע: כך תוכלו להגן על כפות הרגליים מפני פטריות
הקפידו לאוורר את הנעליים ולהחליף אותן באחרות בכל מספר ימים; השתמשו בגרביים שמתייבשות מהר ואל תייבשו אותן בשמש; הקפידו לנעול נעלי אצבע בכל ביקור במקלחות ומלתחות ציבוריות

יש מי שמבקרים במקלחות, מלתחות ובריכות ציבוריות לאורך כל השנה. ביקור במקומות אלה מגביר את הסיכון להידבק בפטריות (tinea pedis) בכפות הרגליים. אך יש דרך יעילה ונוחה למנוע את הסיכון: נעלי אצבע.

יכולות להגן על הרגליים במקלחות ציבוריות. נעלי אצבע

התופעה רווחת בעיקר בקרב ספורטאים, כאשר רק בשנות ה-40, החלו הרופאים לחשוד בקשר שבין המקלחות המשותפות לבין ההידבקות בפטריות. באותה תקופה החלו חוקרים להיות מודעים לשכיחות הגבוהה של זיהומים פטרייתיים בכפות הרגליים בקרב כורי פחם באנגליה. במכרות הפחם הותקנו מקלחות, כאמצעי סניטרי לשימושם של הכורים.

בשנת 1954 הוכיחו חוקרים אמריקנים, את הקשר שבין תרביות פטרייתיות שבבית כלא באטלנטה לבין ההידבקות שהופיעה אצל אסירים. הפטריות הגורמות את הזיהום בכפות הרגליים רגילות להתפתח בסביבה חמה ולחה. מקלחות, מלתחות ובריכות שחייה הן בתי גידול אידאליים עבורן. באופן דומה הנעליים שבתוכן חם ולח, מהוות סביבה המקדמת את צמיחת הפטריות.

ברגע שהזיהום הפטרייתי מתרחש, יהיה צורך בתרופה מתאימה. אך יש מספר צעדים פשוטים שיכולים למנוע את ההדבקות. חשוב לשמור את פנים הנעליים מאווררות ונקיות ככל שניתן ולהחליף אותן באחרות בכל מספר ימים.

כמה צעדים פשוטים יכולים לסייע במניעת זיהום פטרייתי בכף הרגל

בנוסף, חשוב להקפיד על רחיצה של הרגליים במים ובסבון ולנגב אותם במגבת. יש להימנע מגרביים שאינן עשויות מחומר שאינו מתייבש בקלות. חשוב לציין, כי ייבוש של גרביים בשמש עלול לגרום להיווצרות פטריות.

בין העצות הרווחות ביותר למניעת זיהומים פטרייתיים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, גם לכסוס ציפורניים באופן קבוע ולהקפיד לנעול נעלי אצבע במקלחות ובמלתחות ציבוריות. חשוב לנקות את נעלי האצבע לאחר כל שימוש, באמצעות מים. מסתבר שזה מספיק על מנת להסיר כל שארית של פטריות על מנת למנוע הידבקות חוזרת.

YOU MIGHT ALSO LIKE