"יותר הרסנית, גדולה ומהירה מבעבר": השריפה "קאר" הפכה לשביעית בעוצמתה בהיסטוריה של קליפורניה
לאחר ששריפת הענק הביאה למותם של שישה, להרס של יותר מאלף מבנים ולהשחרת 104 אקר - היא נכנסה לעשירייה הפותחת בדירוג הקשה

שריפת הענק "קאר" נכנסה לפנתיאון השחור של השריפות ההרסניות ביותר, והיא כעת מדורגת כשריפה השביעית בעוצמת ההרס בהיסטוריה של קליפורניה. בשריפה נהרגו שישה בני אדם והיא הרסה 1,100 מבנים.


השריפה הרסה כבר יותר מאלף מבנים


הלהבות פרצו לפני יותר משבוע ימים, ועד כה הן כילו כ-104 אקר וחרכו שטח הגדול מהעיר דנוור.

השריפה בוערת בוערת באינטנסיביות על שטח כה רב, עד שהיא יצרה מערכת אקלים מקומית משל עצמה - דבר המקשה על מומחים לצפות לאן יתפשטו הלהבות. שריפות יער כמו זו עשויות להביא לחום כה רב עד שהן יוצרות עננים דמויי פטריות ענקיות, עד שניתן להבחין בהם גם ממרחק של מיילים רבים.

ניתן להבחין בצילומי לוויין בעשן שמיתמר מהשריפה הזו ומשריפת הענק השנייה המשתוללת באזור הפארק הלאומי יוסמיטי, שריפת פרגוסון.

עד כה, הצליחו לוחמי האש להשתלט על 23% מהשריפה - כך על פי הדיווח של מחלקת היערות וההגנה מאש. יותר מ-3,300 אנשי צוות נאבקים בלהבות בחום הכבד מאוד, מול רוחות שנושבות לכיוונים שונים ובתוואי השטח הקשה והדליק.


השטח העצום של השריפות מקשה על לוחמי האש


עד כה נהרגו בשריפה שישה בני אדם, בהם ארבעה אזרחים ושני לוחמי אש. ג'רמי סטוק, מפקח מיחידת כיבוי האש של העיר רדינג, ומפעיל דחפור נהרגו ביום חמישי בעת שלחמו בלהבות. אישה בת 70, מלודי בלדסו, ושני ניניה מתו בביתם כשהלהבות בערו במקום.

ביום ראשון הודיע טום בוסנקו, השריף של מחוז שאסטה כי נמצאה גופת אדם נוספת בבית שכילו הלהבות.

על פי הדיווחים, לפחות עוד 19 בני אדם נעדרים במחוז. כך אמרו אמש גורמים רשמיים במפגש עם אנשי הקהילה.

השריפה פרצה ב-23 ליולי, מכלי רכב עם בעיה מכאנית. כך לפי הרשויות במדינה. שריפת הענק היא רק אחת מ-17 השריפות שמשתוללות בימים אלה ברחבי קליפורניה - דבר המקשה על משאבי כוחות הכיבוי.

"השריפות שאנחנו עדים להן עכשיו הן הרסנית יותר, גדולות יותר ועם קצב התקדמות שלא ראינו בעבר", אמר ג'ונתן קוקס, דובר של המחלקה ליערות ולהגנה מאש.

YOU MIGHT ALSO LIKE