פארקים לאומיים עוצרי נשימה: מי שרוצים ליהנות מאוויר צח עלולים להתאכזב
רמות זיהום האוויר שנמדדו בפארקים הלאומיים ילוסטון, גרנד קניון, יוסימיטי, גלסייר וב-29 פארקים לאומיים נוספים, היו כמעט זהות לאלה שנמדדו ב-20 מהערים הגדולות ביותר בארצות הברית

אכזבה גדולה צפויה לכל מי שמתכננים לצאת לטיול בפארק לאומי, בתקווה ליהנות מאוויר צח. ממחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Science Advance, עולה, כי רמות זיהום האוויר שנמדדו בפארקים הלאומיים, ילוסטון, גרנד קניון, יוסימיטי, גלסייר ובעוד 29 אחרים, היו נמוכות במעט מרמות זיהום האוויר שנמדדו ב-20 מהערים הגדולות בארצות הברית.

גם הוא ברשימת הפארקים הלאומיים בהם נמדד זיהום אוויר גבוה. יוסימיטי פארק

המחקר התמקד בנתונים של רמות האוזון שנמדדות בפארקים הלאומיים, על מנת להודיע למבקרים על תנאי איכות האוויר. מנתונים שנאספו בין השנים 1990 ל-2014, הסיקו החוקרים על מגמות שנתיות, שעולות מריכוזי האוזון, שנמדדו במשך שמונה שעות בכל אחד מהפארקים הלאומיים. מדובר על אותו מדד המשמש לתקן של המשרד להגנת הסביבה.

החוקרים ספרו גם את הימים במהלך השנה בהם ריכוזי האוזון הגיעו ל-70 חלקיקים למיליארד, רמת אוזון שהמשרד להגנת הסביבה מגדיר כמזיק לבריאותם של ילדים, מבוגרים ומי שסובלים מבעיות נשימה ומחלת ריאות.

הפארק הלאומי ילוסטון 

במהלך עונת הקיץ, נמדדו רמות האוזון דומות בפארקים הלאומיים ובערים הגדולות של ארצות הברית. בפארק הלאומי סקויה נמדדו רמות הזיהום הגבוהות ביותר בארצות הברית. הימים בהם נמדדו רמות הזיהום הגבוהות ביותר בפארק עלו על רמות הזיהום שנמדדו בלוס אנג'לס מדי שנה, פרט לשנתיים, מאז שנת 1996.

מאז שנת 1990, התרחשו 35 אחוז מכלל הביקורים בפארקים הלאומיים כאשר רמת הזיהום שנמדדה היתה גבוהה מ-55 חלקיקים למיליארד. מדובר על רמה מתונה של זיהום אוויר. החוקרים ממשיכים לעקוב אחד נתוני זיהום האוויר על מנת לתרום ניתוח ומידע נוסף לדיון בנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE