אל תאמינו למיתוס על אומגה 3: כדאי שתוציאו את הכסף על ירקות במקום
בעקבות תוצאות חדשות שעלו מסקירת מחקרים, המומחים ממליצים למי שרוכשים תוספי אומגה 3 על מנת לצמצמם את הסיכון למחלות לב, לשבץ או למוות מסיבה כלשהי, להוציא את הכסף שלהם על ירקות במקום

מניתוח נתונים גלובליים עולה, כי לגלולות אומגה 3 לא היתה השפעה משמעותית על צמצום הסיכון למוות ויתכן והן אף הורידו את רמת הכולסטרול הטוב בגוף. בסקירה של ממצאי מחקרים שונים, שבוצעו ברחבי העולם, לא נמצאו ראיות שתומכות בכך שהגלולות סייעו לבריאות הלב.

המומחים חלוקים לגבי ההשפעה החיובית של דגים שומניים  

אומגה 3 שנמצא בעיקר בדגים שומניים ידוע כבעל השפעה חיובית על הבריאות, כאשר צורכים כמויות קטנות של מזון. אך המחלוקת מתעוררת סביב תוספי התזונה, שאמורים למנוע שורה של מחלות.

החוקרים, מארגון המומחים העולמי קוקראן, אספו ממצאים מ-79 מחקרים שבוצעו בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה ואסיה, בהם השתתפו 112,059 אנשים. ניתוח הממצאים העלה, כי לא קיימות ראיות חד משמעיות באשר להשפעה כלשהי של אומגה 3 על צמצום הסיכון למוות. כמו כן, לא נמצאו ראיות להשפעה כלשהי על הסיכון למחלות לב, שבץ או הפרעות בקצב הלב.

אך נמצאו ראיות לכך, שתוספי התזונה מורידים את רמת הכולסטרול הטוב (HDL) בגוף.

המומחים ממליצים לקנות ירקות במקום אומגה 3

החוקר הראשי, ד"ר לי הופר, מאוניברסיטת East Anglia, אמר, כי "המחקר מספק ראיות חזקות לכך שצריכת תוספי אומגה 3 אינה תורמת לבריאות הלב ואינה מצמצמת את הסיכון לשבץ או למוות מסיבה כלשהי".

הקרדיולוג, פרופ' טים צ'יקו, מאוניברסיטת שפילד, הוסיף, כי "מומלץ לכל מי שקונה את התוספים בתקווה לצמצום הסיכון למחלות לב, להוציא את הכסף על ירקות במקום".

YOU MIGHT ALSO LIKE