אין קיצורי דרך: מולטי-ויטמינים לא מונעים בעיות לב. מה כן?
שליש מהאמריקנים נוטלים מולטי-ויטמינים. אך המומחים סבורים, כי אי אפשר לקצר את הדרך לשיפור הבריאות ומציעים תזונה בריאה, שפע של פעילות גופנית, על מנת לצמצם את הסיכון למחלות לב וכלי דם

נטילת מולטי ויטמינים אינה מפחיתה את הסיכון למחלות לב או שבץ, כך עולה ממחקר חדש. מניתוח נתונים, שנאספו מ-18 מחקרים, בהם השתתפו יותר משני מיליון אנשים, עלו ממצאים חדשים באשר למצב בריאות הלב וכלי הדם בזמן נטילת מולטי-ויטמינים. כל המשתתפים נטלו תוספי מזון, שכללו לפחות שלושה ויטמינים או מינרלים, ללא צמחי מרפא, הורמונים או תרופות.

לא מחליפים פעילות גופנית ותזונה בריאה, מולטי-ויטמינים

11 מהמחקרים בוצעו בארצות הברית, ארבעה באירופה ושלושה ביפן. במסגרת המחקרים עקבו החוקרים אחר המשתתפים במשך חמש עד 19 שנה. שניים מהמחקרים כללו ניסוי ובקרה והשאר היו מחקרי תצפית. הנתונים שנאספו לא הצביעו על קשר בין מולטי-ויטמינים לבין הסיכון למחלות לב וכלי דם או על שכיחות כלשהי של תמותה.

במחקרים התצפיתיים נרשם קשר נמוך לשכיחות מחלת לב אחת, אך לא בוצע מחקר שכלל ניסוי ובקרה.

כשליש מהאמריקנים צורכים אותם, מולטי-ויטמינים

לדברי החוקרים, לעתים רחוקות מולטי-ויטמינים גורמים נזק, אך הם גם אינם בטוחים לחלוטין. ישנם מספר מרכיבים שיכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות ולגרום לתופעות לוואי. החוקרים סבורים גם, כי משום ששליש מהאמריקנים צורכים מולטי-ויטמינים, הבעיה האמתית היא היסח הדעת מצעדים אחרים שיכולים לצמצם את הסיכון למחלות לב וכלי דם. בין הצעדים האמורים, גם הקפדה על פעילות גופנית, אכילה של פירות וירקות וכולי.  

YOU MIGHT ALSO LIKE