גם אתם יכולים להיות אנטי: הכירו את שלושת המזונות שהטבע חנן בתכונות אנטיביוטיות
יש להם יכולת להילחם בזנים רבים של חיידקים, למנוע דלקות ולטפל בהן, בפצעים שונים ובבעיות עור. הכירו את שלושת המזונות שמכילים חומרים אנטיביוטיים מהטבע

יש כמה מזונות שמכילים חומרים טבעיים בעלי תכונות אנטיביוטיות, שיכולים לסייע בטיפול בבעיות רפואיות שונות. מאז שנות ה-40, סייעו מרשמי אנטיביוטיקה, כגון פניצילין, לאנשים להתאושש ממחלות ומבעיות בריאות קטלניות. עם זאת, רבים בוחרים לטפל בבעיות שונות באמצעות אנטיביוטיקה טבעית.

שימש כמשחה המסייעת לטיפול בפצעים ולמניעת דלקות מאז ימי אריסטו. דבש

מסקר שבוצע בנושא עולה, כי אחד מתוך עשרה אנשים חווה תופעות לוואי שונות כתוצאה מנטילת אנטיביוטיקה, כגון פגיעה במערכת העיכול ובמערכות אחרות בגוף. אחד מתוך 15 אנשים אלרגיים לתרופות אנטיביוטיות. בהמשך לכך, יש מקום לטיפול בבעיות שונות באמצעות אנטיביוטיקה טבעית.

רוב החומרים הטבעיים בעלי התכונות האנטיביוטיות לא נבדקות ביסודיות. למרות זאת, חלק מהם משיגים תוצאות טובות תחת פיקוח רפואי. כמו כן, בשנים האחרונות, נמצאים בעיצומם מספר מחקרים שבוחנים את החומרים. זאת, גם בהמשך לתופעה של עלייה במידת העמידות האנטיביוטית שמפתחים חיידקים בשנים האחרונות, כשהחוקרים מחפשים פתרונות חדשים.

הנה שלושה מזונות, שמכילים אנטיביוטיקה טבעית.

שום: תרבויות רבות ברחבי העולם מכירות מזה שנים רבות בשום כיעיל במניעת מחלות ובטיפול בהן. מחקרים מצאו, כי שום יעיל בטיפול בחיידקים מסוגים שונים, כולל סלמונלה ואי קולי. השום נחשב גם ליעיל נגד שחפת.

יעיל גם נגד חיידקי סלמונלה ואי קולי. שום

דבש: מאז ימי אריסטו, שימש דבש כמשחה המסייעת לטיפול בפצעים ולמניעת דלקות. חוקרים מצאו, כי הדבר מועיל גם לטיפול בפצעים כרוניים, בכוויות, כיבים, יבלות ובעיות שונות בעור. ממחקר שנערך בשנת 2016 עולה, כי תחבושות מרוחות בדבש יכולות לסייע בריפוי פצעים.

לרוב, מיוחסות ההשפעות האנטיביוטיות של הדבש למי החמצן שהוא מכיל. למרות זאת, לדבש מפרח המנוקה (Manuka) יש יכולת להילחם בחיידקים למרות שהוא אינו עשיר במי חמצן.

מחקר שנערך בשנת 2011 מצא, כי הסוג הידוע ביותר של דבש יכול לסייע נגד כ-60 סוגים שונים של חיידקים. המחקר מצא גם, כי הדבש מסייע לטיפול מוצלח בפצעים הנגועים בחיידק הסטפילוקוקוס הזהוב העמיד למתיצילין. אלה הם חיידקי Staphylococcus aureus , בעלי עמידות נרחבת כנגד אנטיביוטיקה מסוג MRSA. החיידק אינו מהווה גורם סיכון משמעותי בקרב אוכלוסייה רגילה, אך הוא גורם זיהום נפוץ בבתי חולים. עמידותו בפני רוב סוגי האנטיביוטיקה הופכת אותו לאיום משמעותי על החולים המאושפזים בבתי חולים, בייחוד על חולים בעלי מערכת חיסון חלשה, שעשויים להידבק בו במהלך אשפוז.

לצד התכונות האנטיביוטיות, הדבש יכול לסייע בריפוי פצעים מעצם היותו ציפוי מגן המספק סביבה לחה.

מסייע להורדת רמת הסוכר בדם. זנגביל

זנגביל (ג'ינג'ר): גם הקהילה המדעית מכירה בזנגביל כמזון שמכיל חומרים בעלי תכונות אנטיביוטיות. מספר מחקרים, כולל אחד שפורסם בשנת 2017, הוכיחו כי לזנגביל יש יכולות להילחם בזנים רבים של חיידקים.

כמו כן, הזנגביל מסייע לטיפול במחלת ים, בבחילות ובהורדת רמת הסוכר בדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE