אל תצאו מעורכם: אפשר לשמור על בריאות העור בשתי פעולות פשוטות מדי יום
למי שסובלים מבעיות וממחלות עור מומלץ להיוועץ ברופא מוסמך על מנת לקבל אבחון מדויק של סוג העור ומידע נכון עליו. בהמשך לכך יש להשתמש בסבון מתאים לניקוי העור ולשמירה על בריאותו

השמירה על בריאות העור יכולה להיות משימה לא פשוטה, בעיקר עבור מי שמבצעים בחירות שגויות בעקבות חוסר במידע והדרכה. לכן, ההמלצה הראשונה היא לגשת לרופא עור מוסמך על מנת לקבל אבחנה מקצועית ונכונה.

ניקיון הוא שם המשחק בשמירה על בריאות העור

הצעד הראשון בשמירה יומיומית על בריאות העור היא ניקיון. לשם כך, חשוב להבין מהם המאפיינים של סוג העור. למעשה, אבחון נכון של סוג העור הוא אחד המהלכים שישפיעו על כל בחירה שתתבצע בהמשך, כולל בחירת האופן בו מנקים את העור.

מומלץ לנקות את העור באמצעות סבון מתאים פעמיים ביום, מיד לאחר השינה ומיד לפניה.

שימוש בחומר ניקוי שאינו מתאים לסוג העור עלול לגרום לתופעות לא נעימות, כגון יובש, קילוף, אקנה ופצעים אחרים. לבעלי עור יבש דרוש חומר ניקוי קרמי ועתיר בלחות, על מנת שלא יעלים את מעט השומן מהעור ויפגע באיזון בצורה קיצונית. בעלי עור יבש במיוחד יכולים לנקות את הפנים פעם אחת ביום, לפני השינה, על מנת למנוע יובש וגירוי.  

לבעלי עור שמנוני יותר מומלץ להשתמש בסבון לניקוי בעל מקרם מוקצף יותר, על מנת להסיר את השומן העודף מהעור ולסייע לו לקלוט אליו את חומרי הטיפוח האחרים.

למי שסובלים מאקנה או מנטייה לפתח אקנה מומלץ להשתמש בסבון שמכיל חומרים כגון חומצה סליצילית או בנזויל פראוקסיד. מדובר בסבון תרופתי, שמייבש את העור ולכן הוא אינו מומלץ לבעלי עור יבש שסובלים מאקנה. לעומת זאת, בעלי עור שמן שסובלים מאקנה יכולים להשתמש בסבונים המכילים את החומרים האמורים.

לבעלי עור יבש שסובלים מאקנה מומלץ להשתמש בסבון שמכיל חומצה גליקולית לניקוי בבוקר ובסבון קרמי יותר לניקוי לפני השינה. החומצה הגליקולית מורידה את רמת ה-ph של העור והופכת אותו לעמיד יותר בפני חיידקי ה-P. Acnes, שגורמים לאקנה. ניקוי בסבון קרמי יותר לפני השינה ישמור על הנקבוביות נקיות ויבשות.

לסובלים מבעיות עור כרוניות מומלץ לגשת לרופא מוסמך לקבלת אבחנה מקצועית 

לאנשים שסובלים מדלקות עור ממושכות, שגורמת לאדמומיות ונפיחות בעיקר באזור האף, המצח והלחיים (בלטינית: Rosacea), לאחר שהם שוטפים העור, מומלץ לנקות אותו במים. ניתן לדלג על ניקוי הפנים בבוקר ובערב להשתמש בסבון עדין המכיל חומרים אנטי-דלקתיים, כגון שמן ארגן, תה ירוק ואלוורה. מומלץ שלא לנקות את העור בתנועות מכאניות, על מנת למנוע קילוף, גירוי והחמרה במצב.

לסיכום, ניקיון הוא שם המשחק בשמירה על בריאות העור, אשר לה תפקיד מרכזי ביצירת מראה יפה ואסתטי של העור. בהמשך לכך, יש לבחור נכון את המוצרים בהם משתמשים לשם ניקוי העור, בהתבסס על סוג העור והמטרות.

YOU MIGHT ALSO LIKE