כך תפלו במלכודת: התערוכה של דניאל סילבה, בלוס אנג'לס, תגרום לכם לתהות אם אתם משוחררים או לכודים
האם בני אדם מונעים או לכודים בתנועה מוכתבת; האם היצירות, המסמלות מצבים בעולם, מניעות את מחשבותיו של הצופה וגורמות לו להתפתח אינטלקטואלית או שהן משתלטות עליהן, לוכדות אותן ומובילות אותן בכיוון מסוים אחד?

יש משהו ממגנט באופן בלתי נסבל בתערוכה של האמן, דניאל סילבה, “We are expecting some turbulence – Please stow away your electronic devices LHR | HND | BOG | LAX”, שמוצגת בימים אלה ב-Baert Gallery, בלוס אנג'לס. התערוכה, שתוצג עד ה-7 ביולי, נוצרה בהשראת התקופה בה התגורר האמן הלונדוני ביפן. הוא יצר סדרה של יצירות המשלבות חומרים יפניים מסורתיים שונים שהתגבשו לכדי שירים חזותיים.

Tako Tako, מלכודות תמנונים ממוגנטות ו"כלואות" בתנוחה

בין היצירות המובילות את התערוכה הזו גם מיצב בשם “Wax and Guts”, שעשוי שקים שחורים דמויי כליה, העשויים מרשתות דייגים. כל אחד מהשקים מלא באורז כשהם תלויים מהתקרה באמצעות צינורות גומי המחוברים באמצעות שעוות דבורים. חלק מהשקים מתפתלים כלפי מעלה, כאילו הם נמשכים באמצעות כוח בלתי נראה. הצופה עוצר על מנת להחליט אם הם בתנועה כלפי מעלה או שהם פשוט במנוחה.

השקים מחקים את איברי הגוף הפנימיים; הצורות של שעוות הדבורים מחקות את הצורות הקרמיות שפגש סילבה על קווי הרכבת החשמלית ביפן. החומרים שביצירה מתמקדים בגוף, באנרגיה ובדייג והם מרחיבים את המחשבה של הצופה באשר לנושאים אלה.

החתמה של דגים אמתיים

יצירה בשם “Tako Tako”, כוללת שורה של שמונה סירים קרמיים שבורים בצבע שחור. מדובר במלכודות תמנונים יפניות מסורתיות. הסירים שבתצוגה נראים כאילו נלכדו בהם כמה וכמה תמנונים. על הקיר שמעל לכל סיר תלוי משהו שנראה כמו פונפון אפור, אך מסתבר שמדובר בעיגולי מגנט שמאפשרים להציב את הסירים בתנוחה המסוימת בה הם מוצבים. שוב חתיכה של חומר מסוימת משתלטת על אובייקט מחומר אחר, לוכדת אותו ומכתיבה את מצבו בין תנועה למנוחה.

התפתחות החומר

יתכן וכל אחת מהיצירות לא מעניינת במיוחד בפני עצמה, אך כלל היצירות יוצרות ביניהן קשרים שמתהווים לרשת פתוחה, המכוונת אל רשת הדיג. זו האחרונה מסמלת את המלחמה בין מי שרוצה לאכול לבין בעל החיים שרוצה לשרוד.

הגלריה בפתוח בימים ראשון עד חמישי.

כתובת: Baert Gallery, 2441 Hunter St., L.A.
טלפון: 213-537-0737

YOU MIGHT ALSO LIKE