ניו יורק: במאבק של הרגע האחרון מנעה גוגל הצבעה על חוק נגד "פורנו נקמה"
הצעת החוק נועדה לסייע לקורבנות לדרוש מחברות האינטרנט להסיר את התוכן שהופץ בלי הסכמתם. חברי הסנאט בחרו לצאת לפגרה בלי להצביע על החוק

הצעת החוק בניו יורק נגד "פורנו נקמה" נפלה היום (חמישי) לאחר שמושב הסנאט ננעל בלי שום החלטה בנוגע להצעת החוק. ענקית הטכנולוגיה גוגל נאבקה בהצעת החוק.


הצליחה למנוע את ההצבעה על הצעת החוק. גוגל


ההצעה, שעלתה לראשונה בשנת 2013, רצתה לאסור מפיצי תוכן מיני בלי הסכמת המצולמים לשנת מאסר. בנוסף, הצעת החוק ניסתה לסייע לקורבנות לתבוע מחברות האינטרנט להסיר את התמונות הפוגעניות.

עם זאת, גוגל נאבקה ברגע האחרון בהצעת החוק, בניסיון למנוע כל פיקוח ממשלתי עליה ועל הדרך בה היא שולטת בתוכן. עורכת הדין קרי גולדברג, שמובילה את הלובי למען הצעת החוק היתה המומה לראות את הסנאטורים סוגרים את הישיבה בלי להצביע על הצעת החוק החשובה הזאת - צעד שגרם לדחיית ההצבעה לשנה הבאה. האפשרות היחידה להחיות בינתיים את הצעת החוק היא אם נבחרי הציבור יחליטו לחזור לדיון מיוחד, אך נראה שהצעד הזה לא יתרחש.

"זה מאוד מטריד שגוגל והלוביסטים של חברות הטכנולוגיה היו שקטים כמו עכברים במשך חמש השנים שהצעת החוק הזאת מקודמת, ואז, ממש בבוקר שבו אמורים היו להצביע עליה, הם באו עם דרישות רבות לנבחרי הציבור כדי לשנות אותה", אמרה גולדברג. היא הוסיפה כי החולשה של המחוקקים היא "בושה".

איגוד האינטרנט - לובי רב השפעה הפועל בשם גוגל ובשם מאחסני אתרים שנעשה בהם שימוש לפורנו נקמה - נאבק בהצעת החוק, שעברה את המועצה אך זקוקה לאישור הסנאט.

YOU MIGHT ALSO LIKE