תלמוד בבלי: במסעדה המזרח תיכונית "בבל", הכל מתחיל בחומוס
חומוס מושלם, שווארמה מצויינת וגלידת ליקריץ מיוחדת- מסעדת בבל החדשה של אורי מנשה מגיעה ללוס אנג'לס ושוברת שיאים חדשים של טעמים. ברגע שתכנסו ותטעמו את המנות, לא תרצו לעזוב.

הרצינות של מסעדה מזרח תיכונית נמצא בחומוס שלה. בכל צורה, חומוס הוא מצרך טוב לארוחת הצהריים של הילדים ומילוי המיונז והשום הוא בדיוק מה שתרצו לראות ליד העוף הצלוי שלכם. הרוטב שמגיע ליד הטאבולה נמצא בדיוק במקום הנכון. אבל המסעדות הטובות נוטות לעמול על הממרח המזרח תיכוני בדיוק כפי שהאופה הצרפתי עומל על הבגט שלו. אסור לקחת חומוס טוב כמובן מאליו.


"החומוס של מנשה מצויין, בעל מרקם קטיפתי, אוורירי"


כך שאולי ההצלחה המסחררת של מסעדת "בבל" נעוצה בתמנון בגריל שלה שמגיע יחד עם יוגורט או גבינת פטה, או בזכות הקרם בורלה המצויין שלה, אנו מניחים כי דווקא החומוס הוא מה שמשאיר את אורי מנשה ער עד מאוחר בלילה. שאר התפריט אנין טעם, והשף-בעלים של המסעדה יכול לטעון בצדק שחלק מהמנות פחות תימניות, מרוקאיות או ישראליות ממה שצריך- אבל חומוס אי אפשר לזייף. זה או שהחומוס טוב, או שסבתא שלך צריכה לפרוש. 

החומוס של מנשה מצויין, בעל מרקם קטיפתי, אוורירי, כשבמרכז נמצאים חלקים יותר קריספיים. מעט שמן זית, קצת אריסה חריפה ופלפלים. הפיתה התנפחה לכדור של אש חמה, והמרכיבים שלה מכילים גלוטן שנלוש באיטיות. כאשר מנגבים את החומוס עם הפיתה הנפלאה הזאת, המנה נהפכת לחגיגה של מרקם וטעמים. 

"בבל" שוכנת ליד הגשר ברחוב הרביעי בדאון טאון, בבלוק שבו פעם סוניק יות' הופיעו בחינם. אתם תשתו יין מסרדיניה והאיים הקנריים, בזמן שהדייט שלכם בקושי ישמע אתכם.

הרבה לפני גל המסעדות הישראליות ששטף בשנה שעברה את לוס אנג'לס, אנשים רבים חיכו לפתיחתה של "בבל", עליה הודיע מנשה זמן קצר לאחר שפתח את "בסטיה". הוא התמחה בבישול איטלקי במשך רוב הקריירה שלו, אולם הוא גדל בישראל, ובעקבות כך מנות רבות ב"באסטיה" נוטות לכיוון המזרח תיכוני באותו אופן שבו הן נוטות לצד האיטלקי.


הרבה לפני גל המסעדות הישראליות ששטף את לוס אנג'לס, אנשים רבים חיכו לפתיחתה של "בבל"

אם אתם מעריצים של מנשה, אתם כבר יודעים למה לצפות: לחם אפוי עם כבש, בדומה ללחמג'ון הארמני, עם מנטה ופלפל או סלט מלפפונים ולבבות ארטישוט מגולחים עם סלרי. פלטת הבשרים המזרח תיכונית מחליפה את האוכל האיטלקי, עם גרסה חריפה של הנקניק הארמני סולוק ונקניק חריף בסגנון אריסה.

הכרובית מלאת הכורכום, נצלית על אש גלויה, מוגשת לצד החוויאג' התימני. המנה הטובה ביותר של "בבל" יכולה להיות הפטריות הצלויות, שמוגשות ליד סטייק עסיסי. נראה שכמעט הכל נגוע באש וכמון. 

החצי ברווז החריף נפלא, והעוף עם הקוסקוס הוא אולי הדבר הכי טעים שתטעמו. אבל אסור לכם להפסיד גם את השווארמה המעולה. ארוחות מזרח תיכוניות לא נוטות להסתיים במתוק, אלא אם תנסו עוגיות או תמרים עם תה המנטה שלכם. הבקלאווה של גרגיס דומה לבאקבה עטופה ברוטב קריספי, וסופגניות השוקולד שלה מזכירות אוכל מזרח תיכוני רק במי הוורדים שבהן. והקינוח הטוב ביותר שלה- גלידת שוקולד עם מלח מאלדון. 

בין המנות הממולצות גם חומוס. מלאווח. פטריות על הגריל. שווארמת כבש. גלידת ליקריץ. 

המסעדה, שנחשבת לתרגום של אורי מנשה וג'נביב גרגיס למזרח התיכון בדאון טאון, פתוחה בין השעה 11 בבוקר לשעה 5 אחר הצהריים, בימי ראשון, שלישי, רביעי וחמישי. בימי שישי ושבת מהשעה 5 אחר הצהריים ועד חצות. 

מחיר: בין 7 ל-42 דולר לסועד.  מכבדים כרטיסי אשראי, בר מלא ושירותי חניה. 
כתובת: רחוב מטאו מס' 500, לוס אנג'לס.
טלפון: (213) 232-4966

YOU MIGHT ALSO LIKE