אחרי שכבר אושר ב-40 מדינות, גם ניו יורק מתכוננת להעביר חוק שיגן על קורבנות "פורנו נקמה"
לפי החוק החדש, שעומד עכשיו בפני הצבעה באסיפה, מי שיפיץ תמונות אינטימיות ללא הסכמה יוכל להשלח לעד שנת מאסר. "לקורבנות יש עכשיו הגנה" אמר יוזם החוק

נשים וגברים שנפלו קורבן להפצת "פורנו נקמה" בניו יורק יצאו בקריאה להעביר חוק שיהפוך את התופעה הזאת לבלתי חוקית. עכשיו, סוף סוף, המחוקקים בניו יורק לקחו את העניינים בידיים וחוק כזה נמצא בשלבי חקיקה מתקדמים. כשיעבור החוק, העונש על הפצת פורנו נקמה יהיה עד שנת מאסר אחת. 

ועדה של מועצת מדינת ניו יורק העבירה את החוק, שנמצא כעת בדרך להצבעה במליאה ומשם יעבור למושל המדינה אנדרו קואומו, שיחתום עליו ויהפוך אותו לרשמי. ההתפתחות החיובית הזאת מגיעה לאחר חמש שנים של דיונים קדחתניים, אינספור השגות ותיקונים ולא מעט עבודת לובינג. הבעיות המרכזיות בהליך החקיקה היו קשורות בעיקר בחשש מפגיעה בחופש הביטוי ובתיקון הראשון לחוקה.


רוב התמונות האינטימיות מתפרסמות ברשת

"ההתקדמות הזאת היא צעד משמעותי בדרך ללהבטיח לתושבי מדינת ניו יורק שהם לא יצטרכו לסבול יותר מפורנו שמופץ כנקמה. מדובר בתופעה שכיחה שגרמה נזק נפשי לאלפי קורבנות. חלקם אפילו התאבדו בעקבות הפגיעה הזאת" אמר המחוקק הדמוקרטי אד בראונסטין, שהיה מיוזמי החוק הזה בשנת 2013.

עוד הוסיף בראונסטין: "שמענו סיפורים מנציגים של הקורבנות - לרוב מדובר בנשים, שמגלות שתמונות אינטימיות שלהן התפרסמו ברשת, בהרבה מקרים על ידי בני זוג לשעבר שנתקפו בקנאה. לקורבנות האלה אין שום הגנה. עם החוק הזה, הקורבנות יוכלו לראשונה לפנות למשטרה ולבקש שיאכפו את הנושא".

לפי החוק החדש, מי שיפיץ תמונות או סרטים אינטימיים ללא הסכמה יוכל להשלח לעד שנת מאסר אחת. אפשר יהיה להטיל סנקציות גם על מי שמאיים בפרסום חומרים מהסוג הזה. כשהחוק יעבור, ניו יורק תיישר קו עם עוד 40 מדינות בארצות הברית שכבר חוקקו חוקים דומים.

עד כה קורבנות שתמונות שלהם הופצו ללא רשות ברשת נאלצו להצטלם בערום ולשלוח לגוף שאחראי על הפרת זכויות יוצרים, כדי שיוכלו לדרוש הסרה של החומרים מהאתרים בשל הפרת זכויות יוצרים. במקרים אחרים, הקורבנות נאלצו לשלם סכומים גדולים לאתרים עצמם בעבור מחיקת התמונה או הסרט, תוך ניצול בוטה של מצוקתם.

YOU MIGHT ALSO LIKE