הכירו את הדבר הטוב הבא: שמן מגנזיום, שאפשר למרוח על העור וליהנות מיתרונות בריאותיים
מחקר מצא, כי מריחה של שמן מגנזיום על עור הידיים והרגליים סייעה בהפחתת כאב. רבים משתמשים בשמן כמרפא כאב פוטנציאלי וכמסייע במצבים בריאותיים שונים, החל במיגרנות וכלה בנדודי שינה

בשנים האחרונות, נרשמת עליה במודעות ליתרונות הבריאותיים של המגנזיום ושל שמן מגנזיום בפרט. רבים משתמשים בשמן מגנזיום כמרפא כאב פוטנציאלי וכמסייע במצבים בריאותיים שונים, החל במיגרנות וכלה בנדודי שינה. עם זאת, המחקרים המצומצמים שבוצעו בנושא, לא מאפשרים לקבוע באופן נחרץ עד כמה הגוף מסוגל לספוג את המגנזיום דרך העור. 




שמן מגנזיום עשוי תערובת של פתיתי מגנזיום-כלוריד ומים. כאשר שני החומרים האלה מתערבבים, מתקבל נוזל בעל מרקם שמנוני, אך הוא אינו שמן. מגנזיום-כלוריד נקלט בגוף בקלות ולכן פשוט להעלות את רמת החומר בגוף, גם כשמורחים את חומר על גבי העור. המגנזיום הוא אחד החומרים החיוניים לגוף ולו מספר פונקציות חשובות, בהן ויסות תפקוד העצבים והשרירים, סיוע להיריון בריא ולהנקה, שמירה על רמת סוכר בריאה בדם, שמירה על רמת לחץ דם אופטימלית, סיוע בייצור חלבון ורקמת עצם, סיוע לבריאות הדנ"א ועוד.

המגנזיום נמצא במזונות רבים. בין המזונות בהם הוא נמצא בריכוז גבוה במיוחד, גם דגנים מלאים, אגסים, מוצרי חלב, קטניות, אגוזים וזרעים, אדממה, תפוחי אדמה, גבינת סויה, ירקות ירוקים ועלים כגון תרד. הוא נמצא גם במוצרים שונים, כגון דגני בוקר.

ניתן לרכוש גם תוספי תזונה המכילים מגנזיום, בהם גלולות, כמוסות או שמן. את שמן המגנזיום ניתן למרוח על העור והוא זמין גם כתרסיס. באחד המחקרים שהתמקדו ביתרונות הבריאותיים של שמן מגנזיום נמצא, כי מריחה של השמן על עור הידיים והרגליים סייעה בהפחתת כאב.

חוסר במגנזיום נקשר בבעיות בריאות שונות, כגון אסתמה, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ, אוסטאופורוזיס, רעלת היריון, מיגרנות, אלצהיימר, הפרעות קשב וריכוז (
ADHD) ועוד. רוב המחקרים שבדקו את היתרונות הבריאותיים של המגנזיום התמקדו בתוספי מזון, שניתן לצרוך דרך הפה. ישנם מחקרים ספורים שבדקו את היתרונות של שמן מגנזיום, אותו מורחים על העור ולא צורכים דרך הפה.




על מנת לבדוק אם סובלים מחוסר במגנזיום יש להתייעץ עם רופא המשפחה. לפני שמתחילים להשתמש בשמן מגנזיום, מומלץ לבדוק אותו על נקודה מצומצמת על גבי העור, על מנת לשלול תגובה אלרגית. אנשים שסובלים מאלרגיה לשמן מגנזיום חוו צריבה מתמשכת ואף צלקות.

מי שאינם סובלים מאלרגיה לשמן מגנזיום יכולים למרוח אותו על העור וליהנות מיתרונותיו הבריאותיים. קשה לקבוע באיזה מינון יש להשתמש בשמן, אך חשוב לא להגזים. ההמלצה של המכון הלאומי לבריאות מצביעה על 350 מיליגרם, עבור מבוגרים וילדים מעל גיל 9. צריכה מוגזמת של מגנזיום עלולה לגרום לשלשולים, לכאבי בטן ולבחילות. במקרים קיצוניים עלולות להיווצר הפרעות בקצב דופק הלב ואף דום לב.  

YOU MIGHT ALSO LIKE