יוצאת מהענן: מיקרוסופט רוצה להתחרות בחנויות האוטומטיות של אמזון גו
החברה מפתחת טכנולוגיה לאוטומציה של חנויות קמעונאיות, ואף נמצאת בדיונים עם וולמארט כדי לשתף פעולה. לא ברור כיצד תפעל הטכנולוגיה של החברה

מייקרוסופט מפתחת טכנולוגי שתהפוך את קופות הסופרים והחנויות השונות למיותרות, ומנסה להתחרות באמזון שכבר הקימה חנות אוטומטית לחלוטין. כך הודיעו שישה גורמים המעורים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.


מייקרוסופט רוצה נתח משוק האוטומציה. אמזון גו


ענקית התוכנה מפתחת מערכת שיכולה לעקוב אחר המוצרים שלקוחות מוסיפים לעגלה שלהם, אמרו השישה. מייקרוסופט הציגה טכנולוגיה כזאת לדוגמא לקמעונאים מרחבי העולם ואף מקיימת דיונים עם וולמארט בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי.

הטכנולוגיה שמפתחת החברה אמורה לסייע לקמעונאים להתחרות באמזון גו, החנות האוטומטית של ענקית הקניות באינטרנט שנפתחה בתחילת השנה בסיאטל. לקוחות החנות סורקים את הטלפונים החכמים שלהם בכניסה למקום, ובזמן שהם מסתובבים בחנות ואוספים מוצרים, מצלמות וחיישנים שונים מזהים מה הם לוקחים מהמדפים. כאשר הלקוחות לקחו את כל מה שהם רצו, הם פשוט יוצאים מהחנות, ואמזון מחייבת את כרטיס האשראי שלהם.

אמזון גו, שסניפים שלה צפוים להיפתח בקרוב בשיקגו ובסן פרנסיסקו, שלחה את המתחרים של החברה לתור אחר טכנולוגיות דומות שיאפשרו להם להתחרות בחנויות האוטומטיות של הרשת - אך התוצאות עד כה היו מעורבות.

עבור מייקרוסופט, המשמעות של חבירה לקמעונאים היא כסף - והרבה. בנוסף לפיתוח של טכנולוגיות הקמעונאות, החברה ניצבת במקום השני, אחרי אמזון, בשירותי ענן, שהם מפתח להפעלת חנויות רשת.

עדיין לא ברור אם מיקרוסופט תוציא שירותי קופה אוטומטיים לשוק, או אם המוצר שהיא מפתחת יענה על דרישות הקמעונאים. עם זאת, רבים רואים בטכנולוגיה הזאת את הדבר הבא בעולם הקניות - שהמתחרים של אמזון לא יכולים להתעלם ממנו.

YOU MIGHT ALSO LIKE