ניו יורק הודיעה על השקעת מיליוני דולרים בתגבור ביטחון בתי ספר ומוסדות תרבות
מושל מדינת ניו יורק הודיע כי ביטחון בתי ספר יתוגבר, עקב מה שהוא מכנה "עלייה בפשעי שנאה". אמא שבנה נרצח בגשר ברוקלין: "כשגידלתי אותו לא שיערתי שאקבור אותו. אני מברכת על ההחלטה"

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, הודיע היום כי המדינה תשקיע כמעט שישה מיליון דולרים על מנת להגן על בתי ספר דתיים, בתי ספר ללא כוונות רווח ומוסדות תרבות בברוקלין, ובנוסף - 2.1 מיליון דולרים על מוסדות דומים בלונג איילנד. הכסף מגיע ממענק בגובה 25 מיליון דולרים, שמטרתו לאבטח מבנים, להתקין מצלמות ולשפר את התאורה, כתגובה לעלייה ב - 90 אחוזים בפשעי שנאה בניו יורק, לדבריו. 


יעביר תקציבים. קומו (צילום: Diana Robinson)


הכספים  יושקעו בסופו של דבר ב - 118 פרויקטים בברוקלין ו - 45 מתקנים בלונג איילנד. דבורה הלברשטאם, מנהלת מוזיאון הילדים היהודי, שבנה ארי נורה ונהרג בגשר ברוקלין ב - 1994, שיבחה את קומו. "הבן שלי ארי נרצח בגשר ברוקלין בפיגוע טרור... בזמן שגידלתי את הילד שלי, מעולם לא תיארתי לעצמי שבסופו של דבר אקבור אותו", אמרה. "בשנה שעברה, לרוע המזל, מוזיאון הילדים היהודי קיבל איום לגבי מטען חבלה, דבר שטלטל אותי עד היסוד". האיום התגלה לבסוף כמופרך, אבל היה חלק משורה של אירועים מטרידים.

קומו הבטיח לציבור אפס סובלנות כלפי פשעים מסוג זה והגנת המדינה ונקיטת צעדי ביטחון במוסדות דתיים. "הציבור כועס", אמר קומו. "כועס על הכלכלה. כועס על שוק העבודה. כועס על חוסר הביטחון. והכי קל זה להאשים אחרים. להאשים את השונים מהם. להאשים את המהגרים. להאשים את בני הדתות האחרות. וזו הסיבה בגינה אנחנו רואים את הגידול באנטישמיות". 

YOU MIGHT ALSO LIKE