מחירי הנפט בירידה; בשוק מקווים שאופ"ק יגבירו את קצב ההפקה
בעוד תשעה ימים ייפגשו נציגי אופ"ק כדי לקבוע את מדיניות הארגון לתקופה הקרובה. יצרניות נפט החלו כבר להגביר את קצב הייצור, וייתכן שכל הארגון ינוע בעקבותן

מחירי הנפט צנחו היום (רביעי) בשל עלייה בהיצע בארצות הברית ובשל הציפיה כי קבוצת יצרניות הנפט אופ"ק (OPEC) תצמצם את מגבלות ההפקה.


ייתכן שאופ"ק יעלו את קצב הפקת הנפט


מחיר חבית נפט ירד בשלושים סנט ל-75.58 דולר לחבית. ארגון אופ"ק, וכמה יצרניות שאינן חברות בארגון - כולל רוסיה - החלו לצמצם את הפקת הנפט וייצואו בשנה שעברה. הצעד הזה גרם לעליית מחירים של 60 אחוזים במהלך השנה האחרונה.

עם זאת, התחזיות לחצי השני של שנת 2018 אינן ברורות, כך טוענים האנליסטים, כשבאופ"ק יש גם מי שטוען כי ישנם צדדים שליליים לצמצום תפוקת הנפט. נציגי המדינות החברות בארגון צפויים להיפגש בווינה בעוד תשעה ימים לפגישה שתימשך יומיים, ובהם ידונו הנציגים במדיניות הפקת הנפט העתידית.

"הבסיס הוא עוד נפט מאופ"ק", אמר ביארן שילדרופ, אנליסט סחורות בכיר בבנק השוויצי SEB, "סעודיה ורוסיה החלו כבר להגביר את קצב הפקת הנפט, וגורמים לא רשמיים אומרים כי רוסיה תציע להחזיר את קצב התפוקה לזה שהיה באוקטובר 2016". לדבריו, הצעד עשוי להסיר את המגבלות שהוטלו על קצב הפקת הנפט בתוך שלושה חודשים.

YOU MIGHT ALSO LIKE