פלורידה: איש השירות החשאי לשעבר הצביע על כשלי אבטחה בתיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס לפני הטבח
האם ניתן היה למנוע את הטבח המחריד בו נרצחו 17 בני אדם, או לפחות לצמצם את כמות ההרוגים בטבח בתיכון? ייתכן שאם היו מקשיבים בזמן לסטיב וקסלר - האירוע היה מסתיים אחרת

איש השירות החשאי לשעבר הצביע על תורפות באבטחת בית הספר התיכון בפלורידה חודשיים לפני שנרצחו בו 17 בני אדם. על פי דיווח של הסאן סנטינל בדרום פלורידה, הסוכן לשעבר סטיב וקסלר גילה שערים לא נעולים, דלתות לא נעולות וכי לתלמידים בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס לא היו תגי זיהוי.


תיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס. הכתובת הייתה על הקיר


ילדיו של וקסלר למדו במקום והוא שוחח באופן קבוע עם תלמידים במקום על אכיפת חוק. הוא הציע בעבר לערוך שינויי אבטחה במקום, הוא התבקש לערוך תסקיר אבטחה לקמפוס בדצמבר האחרון.

תוך שהוא מלווה בסגן המנהל, וקסלר צעד ברחבי המתחם עם פתקים שעליהם המספרים 1 עד 20. הוא נתן את הפתקים לאנשי סגל כדי שידביקו אותם על שולחנות ועל ידיות של דלתות כדי לסמן את נקודות התורפה של המתחם.

ב-14 בפברואר, פרץ ניקולס קרוז (19) אל התיכון כשהוא חמוש בנשק מסוג AR-15, וירה במורים ובתלמידים. 17 מורים ותלמידים נרצחו בטבח המזעזע, שגרם למאות אלפי אנשים מכל רחבי העולם, להתאסף לאירועי ה"צעדה על חיינו" (March for Our Lives) שנועדו להפגין תמיכה בפיקוח על הנשק.

את האירוע ארגנו תלמידים מבית הספר, והצעדות התקיימו בנקודות שונות ברחבי ארצות הברית. כחצי מיליון אנשים השתתפו בצעדה המרכזית שנערכה בשדרות פנסילבניה, בוושינגטון די.סי.
בנוסף לצעדה המרכזית בוושינגטון, התקיימו כ-800 צעדות נוספות בערים גדולות בעולם, בהן גם לונדון, טוקיו, סידני, ניו יורק סיטי, בוסטון, שיקגו, לוס אנג'לס, מומבאי והעיר בה התרחש אירוע הירי, פארקלנד, פלורידה.

YOU MIGHT ALSO LIKE