12 שריפות שהובילו למותם של 44 בני אדם נגרמו בשל תשתית חשמל גרועה של PG&E
דוח שפורסם לאחר חקירת השריפות מגלה השריפות האלה נגרמו ברובן בשל ציוד חשמלי שנפל אל הקרקע או בשל צמרות עצים שלא נגזמו ופגעו בקווי המתח הגבוה. החברה הגיבה וטענה כי היא עומדת בדרישות החוק

12 מהשריפות הקשות שהתחוללו בצפון קליפורניה במהלך אוקטובר 2017 נגרמו בשל נפילת קווי מתח של חברת PG&E וכשלים בציוד של החברה. כך עולה מנתוני המשרד להגנה על היערות. 


אחת מהשריפות שהשתוללה בחודש אוקטובר האחרון


שריפות הקשות הובילו למותם של לפחות 44 בני אדם, והן השמידו 9,000 מבנים. הלהבות כילו 245 אלף אקר במחוזות סונומה, נאפה, מנדוקינו ומחוזות נוספים בצפון קליפורניה.

2 מהשריפות הביאו למותם של 15 בני אדם. מכבי האש של קליפורניה פרסמו אמש הודעה ולפיה החוקרים נחושים בכך ש-12 מהשריפות ההן נגרמו בשל כשלים בקווי המתח הגבוה. ברוב המקרים הן נגרמו בגלל שצמרות עצים פגעו בקווי המתח. במקרים אחרים, השריפות נגרמו בשל קריסת עמודי המתח ונפילת ציוד חשמלי אל הקרקע.

הסוכנות הודיעה כי דוחות החקירה של שמונה מתוך 12 השריפות הועברו למשרדי התובע של המחוזות השונים, בעקבות עדויות על הפרה, כביכול, של חוקי המדינה.

סנטור ביל דוד, ממחוז נאפה, פרסם הודעה ובה הוא דורש תשובות. "אני קורא ל-PG&E ולנציבות התשתיות לוודא שהחברה עומדת בדרישות החוק וכי קווי המתח במצב בטוח", אמר דוד והוסיף כי "זה בלתי נסלח, ואסור שזה יקרה בשנית".

PG&E, מצדה, הגיבה ואמרה כי "אובדן החיים, הבתים והעסקים בשריפות היער החריגות האלה, שובר לב. אנחנו נותרים מרוכזים בסיוע לקהילות במאמצי השיקום והבנייה מחדש. אנחנו מביטים קדימה אל ההזדמנות ובוחנים בקפידה את הדוחות של סוכנות הכבאות. בהתאם למידע שנמצא ברשותנו בינתיים, לדעתנו עמדנו בדרישות הגבוהות של המדינה".

YOU MIGHT ALSO LIKE