חבר מועצת ברוקלין חיים דויטש רוצה לשכור חוף ציבורי כדי לעשות חוף נפרד לגברים ולנשים
על פי התכנית, החוף יהיה נפרד רק יומיים - יום אחד לגברים ויום אחד לנשים. הסיבה "הרבה בוחרים יהודים ומוסלמים מעולם לא היו בים". לא ברור אם התכנית שלו תאושר

חבר מועצת ברוקלין חיים דויטש רוצה הפרדה בחוף לגברים ונשים בחוף רחצה של המדינה. "יש לי הרבה בוחרים יהודים ומוסלמים במחוז הבחירה שלי", אמר דויטש, "הם מעולם לא היו בים. הם לא יכולים להריח את הים, או ללכת על החול - לכולם צריכה להיות הזכות ליהנות מהחוף".


לא יוכלו להכניס את החבר. נשים בחוף


חבר המועצה אמר כי הוא מגייס כספים פרטיים במטרה לשכור את חוף הקולג' הקהילתי קינגסבורו הסמוך, בדרום ברוקלין. לפי תכניתו של דויטש, ב-29 לחודש ייסגר החוף לגברים בלבד בין השעות 9 בבוקר ועד 3 בצהריים, וב-27 ביולי ייסגר החוף לנשים בלבד במהלך אותן שעות.

דויטש מקווה כי העובדה שהחופים סגורים גם כך בתאריכים האלה - ימי שישי בהן לאותה מכללה אין לימודים בקיץ - תמנע מאבק על הפרדת הדת ומדינה, ועל מניעת הכניסה של בני המין השני אל החוף באותם ימים.

לדברי חבר המועצה, גברים ונשים מכל הדתות יהיו יוכלו ליהנות מאותם יומיים של הפרדה בחוף. הוא הוסיף כי למרות שלא ביקש הכוונה מהוועדה לזכויות אדם של המועצה, לדעתו לא צפויה להיות בעיה בנושא. בנוסף, הוא לא ידע לומר מה יעלה בגורלם של טרנסג'נדרים שמעוניינים לבלות גם בחוף. דובר הוועדה, סת' הוי, אמר כי הוועדה לזכויות אדם של עיריית ניו יורק לא עורכת השערות על הפרות אפשריות של זכויות אדם בניו יורק".

עם זאת, איגוד זכויות האזרח מתח ביקורת חריפה על התכנית להפוך את החוף לנפרד למשך יומיים, וכינה את התכנית גזענית. "איזו חוצפה. לאנשים אין את הזכות לכפות הפליה על רקע מין בחופי העיר רק בגלל שזה עניין דתי שלהם", אמרה דונה ליברמן, מנכ"לית NYCLU.


רוצה חוף נפרד. חבר המועצה חיים דויטש


"זה דבר אחד שהעיר מספקת סידור מסוים לטובת טקסים דתיים, אך זה דבר שונה לחלוטין למנוע גישה מציבורים שלמים", הוסיפה ליברמן.

דויטש אמור לשלם 400 דולרים לכל יום כדי לכסות את עלויות ההצלה ועלויות אחרות, אמר דובר הקולג' אנתוני אנדרוס. "אנחנו רוצים להיות שכנים טובים. את הבקשה הזאת הגיש חבר מועצה, והוא מאוד תומך בנו", אמר אדרוס, שציין כי אינו יודע אם המכללה השכירה בעבר את החוף עבור אירועים ציבוריים או פרטיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE