לוס אנג'לס: "פליפ" של קרוב לחצי מיליון דולר על נכס במליבו
לין אה עזב את שוק השקעות הנדל"ן אבל כשנקרתה בפניו ההזדמנות להשקיע בנכס במליבו - הוא לא המתין רגע. "הבית היה במצב פשוט נורא, אבל זה היה שווה את זה", העיד על ההרפתקה שנכנס אליה

בית בן 3,600 רגל מרובע במליבו הוערך בכ-1.39 מיליון דולרים ונרשם עליו עיקול. לין אה, רכש אותו בעבור 985 אלף דולרים בשנת 2017  ולא פסע צעד אחד פנימה. 


הבית שהביא לתשואה מטורפת


"בחיי שזה היה רע. מצב המקום היה הרבה יותר גרוע ממה שחשבתי", הוא מספר. השיפוצים נמשכו שלושה חודשים ועלו כ-300 אלף דולרים, עליהם התווספו גם עלויות נוספות כמו מיסים, עמלות ושכר המתווך. אבל - זה היה שווה את זה.

בסוף התהליך שווי הנכס קפץ ל-1.97 מיליון דולרים. בדיוק כפול מהמחיר ששילם עבורו. הצעת מחיר מלאה הגיע בתוך שלושה שבועות מרגע ההערכה. מחירי הדיור הגיעו לגובה חסר תקדים מזה 11 שנים בשנת 2017, לפי ATTOM. העלייה המהירה במחירי הבתים ברחבי הארץ, הפכה את ההשקעות למשתלמות. התשואה הממוצעת בורטו בשלוש השנים החאורנות הייתה 50 אחוזים. בין השנים 2004-2006, ההחזר על הנכס היה 31 אחוזים.

"בתחתית השוק היו משקיעים מקצועיים, שהיו מסוגלים להכנס ולסגור עסקאות עם הרבה מזומנים", אמר דארן בלומקוויסט, סגן נשיא ATTOM. אה, כמי שעבד שנים רבות בתחום הנדל"ן והפך למשקיע, בין השנים 2008 ל-2014 קנה יותר מ-100 בתים. חלק מהם הכפילו את ערכם. בשנת 2015 הוא מכר חלק מתיק ההשקעות שלו והתמקד יותר בעסקי הבניה. ואז הגיע ההזדמנות במאליבו, שהייתה גדולה מידי מכדי לפספס. היחס בין הנכסים שהחזירו את ערכם למכירות ברחבי ארצות הברית עמד על 6.2% בשלושת החודשים הראשונים של השנה, כך על פי פרסומי קור לוג'יק. בעבר בנקים ומשקיעים מוסדיים אחרים היוו את רוב השחקנים בשוק אבל כיום יש יותר אנשים פרטיים שנכנסים למשחק.

"מחירי הבתים הגבוהים הם חרב פיפיות", אומר בלומקוויסט. "הפיתוי לרכוש הוא גדול. משקיעים רואים שהמחירים ממשיכים לעלות וחושבים שהם יכולים להרוויח עוד כסף, אז הם רוכשים למרות המחיר הגבוה". צריך להבין שלא מדובר בעסק קל כפי שמצטייר בטלוויזיה. "זה לא זוהר, וזו עבודה אמיתית", הוא אומר. "זוהי התמודדות עם נכסים ברוטו, עם כל המסביב. זה יכול לתת לך החזר טוב על הכסף שהשקעת, אבל זה לא קל כמו שאנשים חושבים".

YOU MIGHT ALSO LIKE