עוגת שוקולד לארוחת הבוקר: מחקר חדש מצא שזה טוב לתפקוד המוח וגם להיקף המותן
חוקרים מאוניברסיטת תל אביב דיווחו, כי אכילת שוקולד מדי בוקר מסייעת לירידה במשקל. כשמתעוררים מהשינה בבוקר, המוח זקוק לאנרגיה באופן מיידי. כשאוכלים במהלך היום, הגוף והמוח נמצאים במצב של אגירה וחוסכים את האנרגיה כמאגרי שומן

את המחקר הבא אפשר להכניס תחת הכותרת "מחקרים בהם כולם רוצים להשתתף". המחקר החדש מצא שאכילת שוקולד באופן קבוע יכולה לשפר את תפקוד המוח. המתוק והטעים הזה, שחושקים בו בזמנים לא מתאימים, נקשר כעת במגוון יתרונות קוגניטיביים, בהם גם שיפור הזיכרון והחשיבה המופשטת.

משתתפים שקיבלו ארוחת בוקר עם קינוח איבדו משקל רב יותר ממשתתפים שקיבלו ארוחת בוקר ללא קינוח

הממצאים האמורים מהווים חלק ממחקר ארוך טווח, שנערך באוניברסיטת סירקיוז, שבניו יורק. המחקר בחן את השפעת צריכת השוקולד על 968 אנשים בגילאי 23 עד 98, מבלי לשנות את הרגלי התזונה הכלליים שלהם.

החוקרים כתבו, כי "צריכת שוקולד רגיל נקשרה בביצועים קוגניטיביים, שנמדדו בבדיקות נוירו-פסיכולוגיות נרחבות. נמצא קשר בין צריכת שוקולד תכופה יותר לביצועים קוגניטיביים טובים יותר באופן משמעותי".

זה אמנם לא המחקר הראשון שמסכם את ההשפעות החיוביות שיש לשוקולד על הבריאות. לפני מספר שנים, חוקרים מאוניברסיטת תל אביב דיווחו כי אכילת שוקולד מדי בוקר מסייעת לירידה במשקל. זאת, למרות האמונה הרווחת, כי שוקולד הוא אחד מאותם מזונות שאוכלים לעתים רחוקות ושכל מי שמעוניין לרדת במשקל צריך להתנגד לו. הממצא המשמעותי ביותר של המחקר, לדברי החוקרת ד"ר דניאלה יעקובוביץ', הוא, כי אכילת ארוחת בוקר עשירה בקלוריות מפחיתה את התשוקה לחטיפים במהלך היום ומונעת צורך לאכול בשעות לילה מאוחרות.

כשמתעוררים מהשינה בבוקר, המוח זקוק לאנרגיה באופן מיידי. זה הזמן בו הגוף ממיר את האוכל לאנרגיה. כשאוכלים מאוחר יותר במהלך היום, הגוף והמוח נמצאים במצב של אגירה וחוסכים את האנרגיה מהמזון כמאגרי שומן. כך שאפשר לעלות במשקל גם אם אוכלים פחות. כך לדברי ד"ר יעקובוביץ'.

 ארוחת בוקר עשירה בקלוריות מפחיתה את התשוקה לחטיפים במהלך היום 

אז איזו ארוחת בוקר כדאי לאכול? ארוחת בוקר עם קינוח, כמובן. במחקר, אנשים שקיבלו ארוחת בוקר בת 600 קלוריות שכללה קינוח, כגון גם חלבונים ופחמימות, איבדו משקל רב יותר מאלה שקיבלו ארוחת בוקר בת 300 קלוריות, אך אכלו יותר במהלך היום.

באשר לתועלת שבאכילת שוקולד, אומרים המומחים, שהוא מכיל חומר מזין בשם פלבנואיד (Flavonoid). החומר נמצא בדרך כלל במזונות מבוססי צמחים. הוא מייצג עד 20 אחוז מהתרכובות הקיימות בפולי קקאו. רמות גבוהות של פלבנואידים נמצאים גם בתה, ביין אדום ובפירות כגון ענבים ותפוחים.

בפעם הבאה שחושבים על עוגת השוקולד הבודדה שבמטבח כדאי לישון בלעדיה, אך להתמכר אליה בבוקר. כך גם תפקוד המוח וגם היקף המותן צפויים להשתפר. בין האפשרויות היצירתיות אפשר למצוא מתכונים, כגון עוגת שוקולד עם זיגוג משולש, עוגת שוקולד קישוא ועוגת שוקולד עם קרם מוקה וגנאש שוקולד.

YOU MIGHT ALSO LIKE