אל תתמודדו לבד: מרפאות המתמחות בהפרעות זיכרון מספקות סיוע לחולי אלצהיימר ולבני משפחה המטפלים בהם
מרפאות מתמחות נותנות עזרה מקצועית בהתמודדות עם המחלה ואף מספקות דרכים להקלה בכמה מהסימפטומים הקשורים במחלה. במרפאות אפשר למצוא מידע שיכול להועיל לבני משפחה המטפלים בחולים

אבחון של מישהו כחולה אלצהיימר הוא קורע לב ומשפיע על יותר מדי משפחות ברחבי העולם. נכון להיום, למעלה מחמישה מיליון אמריקנים סובלים מהמחלה. עד לשנת 2050 וככל שהאוכלוסייה מזדקנת, צפוי מספר החולים להגיע לכ-16 מיליון. מדובר בגורם המוות השישי בארצות הברית, מצב שגורם לבעיות כלכליות כשהחולה הופך לנטל על המטפלים בו.

החוקרים סבורים, כי התערבות בשלב מוקדם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעצור את התקדמות המחלה

רבים מאמינים, כי הסימפטומים של מחלת האלצהיימר מצביעים על תהליך נורמלי של הזדקנות. בין הסימפטומים הרווחים של המחלה גם אבדן הזיכרון לטווח ארוך, אבדן הזיכרון לטווח קצר, חוסר התמצאות בסביבה ובעיות חמורות אחרות, כגון בעיות קוגניטיביות המובילות לליקויים בתפקוד היומיומי וביכולת להתנהל לבד.

הבעיות בתפקוד הקוגניטיבי הן הסימפטום המשמעותי ביותר של המחלה עבור מי שסובלים ממנה ועבור מי שמטפלים בהם. הבעיות כוללות גם הפרעות התנהגותיות ורגשיות, כגון דיכאון, חרדה, תוקפנות ואפילו אובדן קשר עם המציאות. כל אלה יכולים לגרום סבל רב. בנוסף, הנטל בו נושאים המטפלים גדל במידה ניכרת כאשר מתעוררות ההפרעות בהתנהגות.

במהלך 20 השנים האחרונות, נרשמה התקדמות משמעותית בהבנה של החוקרים את המחלה. עם זאת, עדיין לא נמצאה תרופה. המחקר המדעי מתקדם ואיתו התקווה לזהות ולאבחן את המחלה מוקדם ככל שניתן. החוקרים סבורים, כי התערבות בשלב מוקדם של המחלה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעצור את ההתקדמות שלה או אפילו לרפא אותה. המשך מימון המחקר הוא חיוני.

למעלה מחמישה מיליון אמריקנים סובלים מאלצהיימר

ישנן מרפאות המתמחות בהפרעות זיכרון, כגון אלצהיימר, אשר מציעות סיוע ללא מעט חולים הסובלים מדמנציה. הן יכולות לתת עזרה מקצועית בהתמודדות עם המחלה ואף להקל בכמה מהסימפטומים הקשורים בהפרעות התנהגות. מרפאות אלה מספקות מידע שיכול להועיל לבני משפחה המטפלים בחולים.

על מנת לקבל מידע נוסף ניתן להתקשר לטלפון: 305-355-9065.

YOU MIGHT ALSO LIKE