מחקר חדש: האם לעיסת מסטיק יכולה להאיץ את קצב ההליכה ולגרום לשריפה של יותר קלוריות?
174.74 מיליון אנשים בארצות הברית לועסים מסטיק. מסטיק ללא סוכר טוב במיוחד לשיניים; הוא מסייע במניעת ריקבון והיווצרות פלאק. מסטיק מסייע גם בהקלה על לחץ נפשי. אך מסתבר שיש לו יתרונות נוספים

לעיסת מסטיק (גומי לעיסה) היא חלק מהחיים של רבים, בין אם מתוך שעמום, מתוך חוסר מנוחה, משום שרוצים ליהנות מהטעם או שמעוניינים להעניק לפה ניקוי מהיר אחרי ארוחה. אך האם יש למסטיק יתרונות נוספים?

קצב פעימות הלב של כל המשתתפים במחקר היה מהיר יותר כשהם הלכו תוך כדי לעיסת מסטיק

מנתונים שנאספו במהלך שנת 2017 עולה, כי 174.74 מיליון אנשים בארצות הברית לועסים מסטיק. הדעות חלוקות באשר למידה בה המסטיק מסייע לבריאות או מזיק לה. מחקרים מוכחים כי מסטיק ללא סוכר הוא טוב במיוחד לשיניים, משום שהוא מסייע במניעת ריקבון והיווצרות פלאק.

מחקר אחד מצע, כי לעיסה של מסטיק יכולה לסייע בהקלה על לחץ נפשי. מחברי המחקר סבורים, כי הסיבה לכך היא הזרימה המוגברת של הדם לאזור הראש והמוח בשעת הלעיסה. מחקרים אחרים הצביעו על כך שההרגל של לעיסת מסטיק הפחית את התיאבון לחטיפים בריאים, כגון פירות, ולא סייע בהפחתת התיאבון למזון בריא פחות, כגון חטיפים.

אולם, כעת, חוקרים במחלקה למדעי הספורט, בפקולטה למדעים של אוניברסיטת ווסדה, שבטוקיו, יפן, סבורים, כי בזמן הליכה לעיסת מסטיק יכולה להשפיע על התפקודים הפיזיולוגיים.

המחקר הצביע על תוצאות מעניינות עבור מי שמעוניינים כיצד ההרגל הפשוט והיומיומי הזה יכול להשפיע על הגוף ועל השימוש באנרגיה. במחקר השתתפו 46 אנשים, גברים ונשים, בגילאי 21 עד 69. הם הסכימו לקחת חלק בשני ניסויים שונים.

בניסוי הראשון, שנמשך חודש, קיבלו המשתתפים שני כדורי מסטיק במשקל 1.5 גרם ו-3 קלוריות כל אחד. הם התבקשו ללעוס אותם תוך כדי הליכה בקצב נורמלי במשך 15 דקות, אחרי שנחו שעה קודם. בניסוי השני ביקשו החוקרים לייצר מצב מבלבל של שליטה, כשהמשתתפים נתבקשו לעסוק באותן פעולות הליכה בקצב נורמלי במשך 15 דקות, אחרי שנחו שעה קודם. בניסוי השני בלעו המשתתפים אבקה שהכילה את אותם מרכיבים שהכילו המסטיקים.

בזמן הליכה לעיסת מסטיק יכולה להשפיע על התפקודים הפיזיולוגיים

בכל אחד מהניסויים בדקו החוקרים את קצב פעימות הלב של המשתתפים ואת קצב פעימות הלב הממוצע תוך כדי ההליכה. נבדקו גם מרחקי ההליכה והקצב שלה. עוד חישבו החוקרים כמה אנרגיה נדרשה לכל משתתף לבצע את ההליכה, בהתאמה למהירות ההליכה ומשקל הגוף.

באופן לא מודע, קצב פעימות הלב של כל המשתתפים היה מהיר יותר כשהם הלכו תוך כדי לעיסת מסטיק. אצל כולם נמצא אותו הבדל בין קצב פעימות הלב במנוחה לבין קצב פעימות הלב בהליכה.

החוקרים סיכמו את המחקר ואמרו, כי לעיסת מסטיק בזמן הליכה משפיעה על מספר תפקודים פיזיולוגיים אצל גברים ונשים בכל הגילאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE