שר האנרגיה הסעודי: מדינות אופ"ק ורוסיה יפיקו יותר נפט "בעתיד הקרוב"
חאליד אל פאליח אמר כי מתקיימים דיונים בנושא, על רקע התמוטטות ונצואלה והסנקציות האמריקאיות על איראן, שהובילו לעליית מחירי הנפט: "נודיע על כך ביוני"

סעודיה הודיעה כי בכוונת מדינות אופ"ק ורוסיה לשאוב יותר נפט, על מנת לאזן את התמוטטותה הכלכלית של ונצואלה ואת הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על איראן - והשפעתן של אלו על מחירי הנפט בעולם.


מתקן הפקת נפט בסעודיה. "המטרה שלנו היא ששוק הנפט יישאר בריא". צילום: Shutterstock images


שר האנרגיה הסעודי חאליד אל פאליח, אמר בפאנל של CNN כי מתקיימים דיונים אינטנסיביים בין מדינות אופ"ק ורוסיה כיצד לאזן את שוק הנפט.  "המטרה שלנו היא ששוק הנפט יישאר בריא, וזה אומר להתאים את המדיניות שלנו החל מחודש יוני, ואנחנו בהחלט מוכנים לזה".


נציגי אופ"ק ורוסיה אמורים להיפגש בווינה ב-22 ביוני, ולדון בדרכים שבעזרתן יוכלו להקל על אספקת הנפט בעולם. כיום, מחירה של חבית עומד על 80 דולר, מה שגרם לעליית מחירי הדלק והוביל לפגיעה ביבואניות אנרגיה גדולות, כגון הודו.


שר האנרגיה הסעודי. "אנחנו מתואמים עם הרוסים בנושא". צילום: Saudi Aramco


"לפני שנתיים הגבלנו את אספקת הנפט. אני חושב שבעתיד הקרוב הגיע הזמן להגביר אותה", אמר אל פאליח. לדבריו, "זה סביר שזה מה שיקרה במחצית השנייה של 2017. אנחנו בדיונים אינטנסיביים עם שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק. אני חושב שאנחנו מתואמים בנושא הזה". לדבריו, "בין אם נפיק מיליון חביות יותר או פחות, אנחנו חושבים שנחכה עד חודש יוני לפני שנצא בהצהרות". 



YOU MIGHT ALSO LIKE