אל תצאו מעורכם: ארבעה שינויים פשוטים בתפריט היומי יכולים להעניק תוצאות טובות יותר מבוטוקס
מחקר חדש מראה, כי תזונה בריאה עם חומרים ספציפיים המזינים את העור יכולה להפחית את סימני ההזדקנות. במלים אחרות, אין צורך לרוץ למנתחים פלסטיים על מנת להשיג עור צעיר למראה

העור מורכב משני חלבונים עיקריים, קולגן ואלסטין. בחלוף השנים, כשמתבגרים, החלבונים האלה מתפקדים ביעילות נמוכה יותר מאשר בשנות הנעורים. עם הזמן, הכושר הטבעי של נוגדי החמצון בגוף יורד והדבר בא לידי ביטוי בייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים המכילים חמצן. הרדיקלים החופשיים נוצרים באופן טבעי בתאים ככל שמתבגרים. הרדיקלים החופשיים האלה פוגעים בחלבונים של העור ואז נוצרים שינויים מבניים ותפקודיים בעור.

אפשר להחליף ממתקים בקינוחים טבעיים, כגון אבטיח, מלון, ענבים ואננס

החשיפה לקרני ה-UV של השמש, עישון ואכילה של מזון לא בריא יכולות להחמיר את המצב ולייצר רדיקלים חופשיים נוספים המזיקים לעור. כל אלה גורמים לעור להיראות חלש ויבש יותר, יוצר קמטים וקווים דקים על הפנים.

מחקר חדש מראה, כי תזונה בריאה עם חומרים ספציפיים המזינים את העור יכולה להפחית את סימני ההזדקנות. במלים אחרות, אין צורך לרוץ למנתחים פלסטיים על מנת להשיג עור צעיר למראה.

הדוגמנית, מאיה מוסק, כבר בת 70 אך נראית עשרים שנה פחות מגילה והיא עדיין מבוקשת על מסלולי תצוגות האופנה בכל העולם. הדיאטה שלה כוללת תכנית אכילה יומית המבוססת על צמחים, כזו הדומה לתפריט המזון הים תיכוני, תורמת לעור ומעניקה לו מראה צעיר ואנרגיה. יש מספר שינויים שמומלץ לבצע בתפריט על מנת להשיב לעור את הזוהר הטבעי שלו.

לצרוך הרבה ויטמין C: ויטמין C הוא נוגד חמצון ידוע שנלחם ברדיקלים החופשיים. הוא יכול לסייע לאנזימים לייצר קולגן. הוויטמין מסייע להילחם בהזדקנות העור הנגרמת מהחשיפה לקרני UV. מחקרים מראים, כי תפריטים עשירים בפירות ובירקות תורמים לרמת הוויטמין ונקשרו בעור בריא בקרב נשים.

בין המזונות העשירים בוויטמין C אפשר למצוא גם פלפל אדום וירוק, ברוקולי, מיצי ירקות, תותים, פירות הדר וקיווי.

עשירים בוויטמין C

להתבסס על חומצה לינולאית: במחקר בו השתתפו 4,000 נשים נמצא קשר בין תפריט עשיר בחומצה לינולאית, חומצת השומן העיקרית שמרכיבה את העור, לבין עור מתוח יותר. בין המזונות העשירים בחומצה אפשר למצוא גם שמן סויה, שמן קנולה, אגוזי מלך ושקדים.

לאכול פחות מזונות ממותקים: תפריט מופחת סוכרים ופחמימות עשוי לסייע לעור להיראות צעיר יותר. תפריטים עשירים בסוכר יכולים לפגוע בסיבי הקולגן והאלסטין ולגרום להם לאבד את הגמישות שלהם, מה שגורם לעור להפוך לרפוי יותר.

אפשר להחליף ממתקים בקינוחים טבעיים, כגון אבטיח, מלון, ענבים ואננס. מזונות אלה מכילים גם נוגדי חמצון שיכולים להילחם ברדיקלים החופשיים המזיקים.

לצרוך יותר קולגן: קולגן הוא חלבון שנמצא בגוף בשפע, אך ניתן למצוא אותו במזונות מהחי, כגון עוף ובשר. כשאוכלים חלבון הוא מתפרק לחומצות אמינו ואלה, לאחר שהן נספגות בגוף, יכולות לענות על כל הצרכים של הגוף באותו חלבון. הן מסייעות בייצור הורמונים מסוימים, ואנזימים לייצור קולגן לעצמות, לגידים ולעור.

תוספי תזונה המכילים קולגן הידרוליזה יכולים לסייע לספיגה של הקולגן בשלמותו, ללא התפרקותו לחומצות אמינו. בכך הוא מסייע לייצר קולגן ואלסטין עבור העור.

YOU MIGHT ALSO LIKE