טראמפ נגד בזוס: לוחץ על רשות הדואר להכפיל לאמזון את המחיר על משלוחי חבילות
הנשיא דרש מספר פעמים מיו"ר הרשות אליזבת ברנן להעלות את התעריפים לחברת הענק. הסיבה: הבעלים של אמזון, ג'ף בזוס, הוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, שמרבה לבקר את טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מפעיל לחץ אישי על המנהלת הכללית של רשות הדואר של ארה"ב, מייגן ברנן, ומבקש ממנה להכפיל את התעריפים שגובה הרשות מאמזון ומחברות אחרות על שליחת חבילות. כך דיווח "הוושינגטון פוסט" ביום שישי.

מחסן של אמזון. העלאת תעריפים תעלה לחברה מיליארדים ותגרום לייקור מוצריה. צילום: בלומברג

טראמפ מרבה לטעון כי המשלוחים של אמזון עולים לדואר הרבה כסף. עם זאת, הוא מעולם לא גיבה את טענותיו בהוכחות. יש להניח כי המניע להתקפותיו של טראמפ על אמזון הוא האדם המחזיק בחברה - ג'ף בזוס, שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, מהעיתונים המשפיעים בעולם ובדרך כלל מבקר חריף של הנשיא. טראמפ טען שאמזון מסובסדת על ידי רשות הדואר והאשים את הוושינגטון פוסט שהוא הלוביסט הגדול ביותר של החברה.


ברנן התנגדה בעבר לדרישותיו של טראמפ. היא אמרה לנשיא כי התעריפים נקבעו בחוזים ונבחנו על ידי ועדה עצמאית וכי כל שינוי שלהם צריך להיות מאושר על ידי הרגולטור. עוד דווח כי היא אמרה לטראמפ שהיחסים עם אמזון טובים לרשות הדואר מבחינה כלכלית ושחברות רבות אחרות משתמשות גם כן בשירות לצורך משלוחיהן. יש לציין כי העלאת תעריפי הדואר תעלה לאמזון מיליארדים ותגרום גם לעליית מחירים של מוצריה.


בחודש שעבר הורה הנשיא על הקמת כוח משימה מיוחד שיבדוק את רשות הדואר ואת בעיותיה הפיננסיות. הנשיא גם נפגש עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, עם היועץ הכלכלי שלו לשעבר גארי קוהן ועם ראש המועצה למדיניות פנים אנדרו ברמברג, כדי לדון בהעלאת תעריפיה של אמזון. טראמפ אמר שאינו מאמין למידע שהציגו בפניו יועציו וברנן בנוגע לחוזה של רשות הדואר עם אמזון.



YOU MIGHT ALSO LIKE