עוד בשורות טובות למוביל-איי: חתמה על עסקת ענק עם יצרן כלי רכב
החברה, שנרכשה על ידי אינטל תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר, חולשת על 70% משוק מערכות הרכב האוטונומיות. בהדגמה שבוצעה בישראל הצליח רכב של החברה לנהוג בכוחות עצמו בכבישים המהירים של ירושלים בלי התערבות הנהג

מוביל-איי, החברה שמפתחת מוצרי בטיחות לנהיגה ונהיגה אוטונומית, חתמה על הסכם לאספקת שמונה מיליון כלי רכב אוטונומיים ליצרן רכבים אירופאי. כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס. החברה, שמקום מושבה בישראל, נרכשה לאחרונה על ידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר. תנאי העסקה וזהות יצרן הרכבים לא פורסמו.


חתמה על עסקת ענק נוספת. מוביל-איי


העסקה, אחת הגדולות עבור החברה, היא סימן לדרך שבה יצרני רכב וספקים מאיצים את הכנסתם של טכנולוגיות אוטונומיות לשוק הרכב. גם אם לא מדובר ברכבים אוטונומיים לחלוטין, היצרנים מעוניינים להעלות לכבישים כמה שיותר כלי רכב חצי-אוטונומיים, שיכולים לנווט בכביש בלי עזרת הנהג בכבישים מהירים ויש להם טכנולוגיות של בלימת חירום עצמאית.

מערכת הסיוע המתקדמת לנהיגה תחל בשנת 2022, ובה יהיה גם שבב ה-EyeQ5 של אינטל, שנועד למערכות נהיגה אוטונומיות. השבב המתקדם של אינטל יחליף את השבב שעומד לצאת בקרוב לשוק - EyeQ4. כך אמר סגן נשיא בכיר לפיתוח מתקדם ואסטרטגיה במוביל-איי, ארז דגן.

אינטל ומוביל-איי מתחרות בכמה חברות שמפתחות שבבים, כולל Nvidia Corp, בניסיון לכבוש נתח גדול יותר בשוק מערכות הנהיגה האוטונומיות. המערכת העתידית תהיה זמינה במגוון דגמים של יצרן הרכב, שזהותו לא פורסמה, ותאפשר נהיגה חצי-אוטונומית - מצב בו המכונית נוהגת בעצמה, אך על הנהג לשמור על עירנות. הדגמים העתידיים צפויים להכיל גם אפשרויות מתקדמות יותר של נהיגה כזו.

לדברי מוביל-איי, ברחבי העולם יש כבר כ-27 מיליון כלי רכב, המיוצרים בידי 25 יצרני רכב, שנהנים ממערכות כאלה ואחרות של נהיגה אוטונומית - והחברה נהנית מנתח של 70% מהשוק. "עד סוף השנה הבאה, אנחנו צופים שיהיו יותר ממאה אלף מכוניות עם מערכות מוביל-איי שלב 3", אמר אמנון ישועה, מנכ"ל מוביל-איי.


החברה שולטת ב-70 אחוזים משוק הרכבים האוטונומיים


מכוניות עם מערכות שלב 3 נוהגות בעצמן, אך הנהגים חייבים להיות עירניים משום שיש להם טווח זמן של עשר שניות לתפוס שליטה במידה והמערכת לא מסוגלת להמשיך באופן אוטונומי.

מוביל-איי עובדת עם כמה יצרניות רכב ובהן ג'נרל מוטורס, ניסאן, אאודי, ב.מ.וו, הונדה, פיאט קרייזלר ויצרנית הרכב הסינית ניו.

במטה החברה שבירושלים, בוחנת מוביל-אי מערכות מתקדמות יותר, משלב 4, ברכבי פורד פיוז'ן היברידיים. ברכבים מותקנות 12 מצלמות קטנות ובתא המטען יש ארבעה שבבים מסוג EyeQ4. בבדיקה שנערכה בעיר, הצליחה מכונית עם מערכת כזו לנהוג בכבישים המהירים שבירושלים בלי התערבות של הנהג.

YOU MIGHT ALSO LIKE