ניו יורק: תושב שתל עץ בגינה ומצא כספת מלאה בעשרות אלפי דולרים
בחג המולד 2011 פרץ אלמוני לבית משפחת לי בסטטן איילנד, משם גנב כספת ובה תכשיטים וכסף בשווי 50 אלף דולר. שכן מצא את האוצר לאחר שביקש לשתול עץ בחצרו; החשד: הפורץ נטש את הכספת לאחר הפעלת האזעקה

בני הזוג מרובע סטטן איילנד מאמינים כי הם נפלו קורבן ל"נינג'ה הפורץ", וזאת לאחר שכספת מביתם נמצאה בחצר השכנים כ-7 שנים וחצי לאחר שנגנבה מביתם. בכספת של משפחת לי היו תכשיטים ומזומנים בשווי 50 אלף דולר. את הכספת גילו לפני כשבועיים בזמן שפועלים שתלו עץ בחצר, כך על פי מתיו עמנואל, בעל הבית. עמנואל פתח את הכספת ומצא בה כתובת. להפתעתו, הכתובת הרשומה הייתה במרחק שני בתים בלבד. "הלכתי אל בית משפחת לי, ושאלתי אם הם אי פעם נשדדו. הם השיבו בחיוב והסבירו כי נשדדו בסוף שנת 2011", אמר עמנואל.


תוכן הכספת, כפי שצילם השכן מתיו עמנואל


כאמור, הפריצה המקורית לבית משפחת לי הייתה ביום שלאחר חג המולד בשנת 2011. הגנב לא נתפס, אך הוצאת הכספת ממקומה הפעילה אזעקה, ובמהרה השוטרים הגיעו למקום. "האזעקה כנראה הבהילה אותו, אז הוא ברח ונטש את הכספת בחצר השכנים. הכספת שקלה בין 80 ל-100 פאונד, אולי הוא חשב שיוכל לחזור לשם בהמשך", אמר עמנואל. 

המשטרה בעיר חקרה את הפריצה שאירעה ב-2011 והגיעה למסקנה כי מדובר באירוע נוסף של מי שכונה "הנינג'ה הפורץ", ובהמשך זוהה כרוברטו קוסטנזה. הוא נעצר והודה ביותר ממאה פריצות באזור סטטן איילנד בין השנים 2006 ו-2014. למרות  שגנב רכוש בשווי כולל של 4 מיליון דולר, הוא הודה בשלושה פריצות בלבד ונידון ל-22 שנות מאסר בשנת 2016.

YOU MIGHT ALSO LIKE