אלון מאסק הודיע: ארגון-מחדש יסודי בטסלה. המשקיעים הגיבו בחמיצות
מייסד ומנכ"ל חברת הרכב החשמלי אישר במייל לעובדים את שאמר לפני כשבועיים בשיחת וועידה על דיווח הרווח הרבעוני. לדבריו, החברה משתמשת ב"הרבה יותר מדי" חברות גוף-שלישי, והבטיח "לקרצף את הספחות". מניית החברה ירדה בעוד 1.3%, ובחמישה אחוזים מאז שיחת הוועידה הסוערת בתחילת החודש

מנכל חברת הרכב החשמלי טסלה, אלון מאסק, הודיע היום לעובדיו בהודעת דואר אלקטרוני כי החברה עומדת לעבור "ארגון-מחדש" יסודי, לאור רצף הבעיות בהן נתקלה לאחרונה. החברה סובלת לאחרונה מבעיות בתהליך הייצור, מנטישה של שדרת הניהול הבכירה שלה, וכן משני מקרים בשבוע האחרון בהם התרסקה המכונית החשמלית העצמאית שטסלה עוסקת בפיתוחה.


מאסק. "הרבה עבודת קרצוף" (צילום: CNBC)



מאסק אמר בהודעה כי החברה "משטחת את מבנה ההנהלה כדי לשפר תקשורת," ממזגת תפקודים ומקצצת בפעילויות "שאינן חיוניות להצלחת משימתנו". טסלה אישרה את הדיווח. החברה נמצאת בצומת דרכים קריטי בעת שהיא מנסה לתקן את כשלי הייצור שהאטו את קצב המסירה של הרכב המשפחתי טסלה 3, דגם הנתפש כחיוני להצלחתה וליכולתה להתרחב בחזיתות אחרות. מניית החברה נפלה ב-1.3% היום, ומחירה עומד על $297.

טסלה סובלת לאחרונה מ"בריחת מוחות" חמורה, בעת שבכירים בחברה עוזבים לטובת מתחרות או מקצצים בעומס העבודה. אתמול הודיעה וויימו, חטיבת הרכב האוטונומי של אלפבית (חברת האם של גוגל), כי מת'יו שאל, לשעבר איש הקשר הראשי של טסלה עם רשויות הבטיחות באמריקה, עבר לשורותיה. בשבוע שעבר הודיעה טסלה כי דאג פילד, סגן נשיא בכיר להנדסה, לוקח פגרה ללא הגבלת זמן כדי "לחדש מצברים". הדבר קורה בעת שטסלה מפתחת כלי רכב חדשים רבים, ובכלל זה משאית סמי-טריילר. החברה רשמה לאחרונה חברת רכב חדשה בשנגחאי שבסין, לקראת הרחבת הייצור למדינה זו.

מאסק, שהודיע על ה"רה-ארגון" הצפוי בשיחת הוועידה על הרווחים הרבעוניים בשניים במאי, הוסיף אז כי "מספר חברות הגוף-שלישי שאנחנו משתמשים בהן באמת יצא מכלל שליטה, אז אנחנו הולכים לקרצף ספחות בחזית הזו. זה מטורף. יש לך שם ספחת על גבי ספחת, אז תהיה הרבה עבודת קרצוף". עם זאת, טסלה תמשיך לשכור עובדים לתפקידים חיוניים בקצב גבוה "כדי לתמוך בייצור הטסלה 3 וייצור עתידי", כתב מאסק באימייל היום.

לאחר אותה שיחת וועידה של הרווחים הרבעוניים, בה קטע מאסק מנתחים ששאלו על פוטנציאל הרווחים העתידי, "נזפו" המשקיעים בטסלה וגרמו לה לירידה של חמישה אחוזים, למרות הבטחות מאסק שייצור הטסלה 3 יעמוד ביעדים. עוד סימן למצוקה אפשרית בטסלה הוא ניסוח מחש של תנאי ההלוואות שלה כדי לאפשר לה להעמיד את מפעל הייצור שלה בפרמונט שבקליפורניה כערובה.

באחרונה משתי תאונות שאירעו למודל העצמאי של טסלה בשבוע האחרון, רכב משפחתי מדגם טסלה S שנסע במהירות 60 מייל (97 ק"מ) לשעה התנגש בליל שישי במשאית כיבוי שעמדה באור אדום בסאות' ג'ורדן שביוטה, כ-20 מייל מדרום לסולט לייק סיטי. נהג הניסוי של מכונית הטסלה ספג שבר בקרסולו. נהג משאית הכיבוי לא נפגע. עדים לתאונה דיווחו כי מכונית הטסלה לא בלמה כלל טרם ההתנגשות. לא ידוע בשלב זה אם מנגנון הנהג האוטומטי היה מופעל בעת התאונה. בשמונה במאי דרס רכב אוטומטי של טסלה שני נערים למוות ופצע נוסף בפורט לודרדייל שבפלורידה.


כשטסלה מתנגש במשאית... לטסלה כואב יותר (צילום: משטרת סאות' ג'ורדן)



באותו יום בו נערכה שיחת הוועידה הסוערת של טסלה, ספגה החברה מהלומה נוספת כשהמועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) דחתה את קביעתה של טסלה לפיה מערכת הנהג האוטומטי שלה (Autopilot) "מפחיתה את שיעור התאונות במידה ניכרת". רק במישור האישי יש למאסק מעט נחת לאחרונה, לאחר שהתפרסם כי הוא יוצא עם זמרת האינדי המסתורי גריימס. 

YOU MIGHT ALSO LIKE