מחקר: חיסון מותאם אישית מסייע לחולות בסרטן הרחם להתמודד עם המחלה ומעלה את סיכויי ההישרדות
שמונה מתוך עשר נשים שחלו בסרטן הרחם קיבלו את הטיפול המתקדם הראו תגובה חיסונית חזקה והמשיכו גם שנתיים לאחר מכן. בקבוצת הבקרה של 56 חולות שקיבלו כימותרפיה סטנדרטית בלבד, רק מחצית מהנשים נותרו בחיים כשנתיים לאחר מכן

מחקר מקדים שמרחיב את האפשרויות למתן טיפול באמצעות חיסון נגד אחת המחלות ממנה חוששות נשים, מצא, כי חיסון מותאם אישית מספק למטופלות הסובלות מסרטן הרחם הגנה חזקה יותר מפני הגידולים ומשפר את סיכויי ההחלמה שלהן מהמחלה.

שמונה מתוך עשר חולות הראו תגובה חיסונית חזרה והמשיכו גם שנתיים לאחר מכן

החיסון נבדק בניסוי קליני ראשוני וניתן במקביל לסדרת טיפולי כימותרפיה סטנדרטיים, על מנת להגביר את השפעתו. הטיפול הניסיוני שילב מספר גישות, שיוצרות חדשנות בטיפול נגד סרטן.

הטיפול נחשב למחסן, משום שהוא משתמש בתאים המחסנים את המטופלת, כמעין אמצעי לאימון הגוף בהתמודדות עם המחלה. הטיפול הופך לממוקד משום שהוא משתמש בפרוטאינים שנמצאים על הגידול בגופה של המטופלת, כמקור ללימוד האופן בו ניתן להתמודד עם המחלה. משום שמשתמשים בתאים של המטופלת עצמה, הטיפול הופך למותאם אישית.

זאת, במקום להוציא תאים ולהנדס אותם מחדש במעבדה על מנת לאתר את הסרטן, הטיפול המחסן משתמש בתאים שנמצאים על הגידול עצמו. התאים שכבר התמודדו עם אלה הסרטניים מוצאים מהגוף ומוחדרים אליו מחדש, כשהם מאומנים ומוכנים לקרב עם הסרטן.

עשר נשים שחלו בסרטן הרחם קיבלו את הטיפול המתקדם, עם זריקת חיסון מותאם אישית אחת לשלושה שבועות, בשילוב עם התרופות סייקלופוספאמיד ובוואסיזומאד. שמונה מתוכן הראו תגובה חיסונית חזקה והמשיכו גם שנתיים לאחר מכן. בקבוצת הבקרה של 56 חולות שקיבלו כימותרפיה סטנדרטית בלבד, רק מחצית מהנשים נותרו בחיים כשנתיים לאחר מכן.

מתוך קבוצה שניה של עשר נשים, שקיבלו חיסון חיידקי, בוואסיזומאד ותאים דנדריטים, ללא סייקלופוספאמיד, נותרו בחיים כ-30 אחוז כעבור שנתיים.

התאים שכבר התמודדו עם אלה הסרטניים מוצאים מהגוף ומוחדרים אליו מחדש, כשהם מאומנים ומוכנים לקרב 

YOU MIGHT ALSO LIKE