הטבח בלאס וגאס: בית המשפט התיר לפרסם תיעוד נוסף מהאירוע
בסרטון ממצלמת הגוף של השוטרים ניתן לראות את ההשתלטות על הסוויטה ממנה התבצע מסע הרצח, במהלכו, סטיבן פדוק, טבח ב-58 בני אדם ופצע מאות. התמונות שוחררו בהוראת בית המשפט, למרות התנגדות המשטרה

בית המשפט העליון במדינת נבדה הורה למשטרת לאס וגאס לפרסם צילומים חדשים מהטבח במלון מנדליי ביי שהתרחש באוקטובר האחרון. התמונות נלקחו ממצלמות הגוף של השוטרים שנכנסו לחדרו של היורה סטיבן פדוק בקומה ה-32 והתעמתו איתו, בטרם שם קץ לחייו. בטבח, שנחשב לאחד ממקרי הירי ההמוני הקשים ביותר בתולדות ארצות הברית. נהרגו 58 בני אדם שהיו באותה העת במופע שנערך סמוך לבית המלון שבסטריפ. קרוב ל-500 אנשים נפצעו באירוע הירי החמור.


רגעי האימה. (סוכנות הידיעות)

בסרטון, שאורכו כארבע דקות, מתועדות ההכנות לפריצה והכניסה של הכוחות לחדרו של היורה. ניתן להבחין כי השוטרים חמושים בציוד טקטי ולראות כיצד הם נערכים בזהירות לעימות עם היורה. עם הניתן הפקודה בקשר השוטרים נכנסים לחדר ואפשר לשמוע פיצוץ חזק ברקע. מיד לאחר מכן האזעקה במלון מתחילה לפעול.




"יש 413 (הקוד לאדם חמוש) על הרצפה" מודיע אחד השוטרים בקשר. לאחר מכן שאר הצוות נכנס לסוויטה, שהיתה חסומה באמצעות עגלת שירות. מספר שוטרים מדווחים תוך כדי כי במקום פזורות מצלמות. 

הכוח ממשיך בסריקה של החדר בליווי כלבי משטרה. הם עורכים חיפוש מתחת למיטה ובתוך הארונות. השוטרים מבחינים במצלמות נוספות שהציב פדוק, שבשלב זה כבר אינו בין החיים.

"אני לא יודע את התקשורת תפרסם את הסרטון הזה, אבל עליי להזהיר – אם אתם או מישהו מבני משפחתכם נפגע באירוע דומה, עליכם לקחת בחשבון שמדובר בתמונות קשות ומטרידות מאד" הזהיר מפקד משטרת לאס וגאס, ג'ו לומברדו.

לומברדו, אמר גם כי בקרוב ישוחררו עוד פרטי מידע הקשורים בטבח. בין היתר יתפרסמו שיחות למוקד 911 ומסמכים שונים. בתחילה התנגדה המשטרה לפרסום הצילומים ואף ערערה על החלטת בית המשפט, שקבע כי עליהם להעביר את המידע לתקשורת. משטרת לאס וגאס זכתה בשל כך לביקורת ציבורית ועלו הטענות כי יש לרשויות עניין להסתיר מידע מפני הציבור.

מיד לאחר הטבח החלו להישמע טענות כי משטרת לאס וגאס לא פעלה בצורה יעילה ולא עשתה מספיק כדי לעצור את היורה בזמן. 6 דקות שלמות עברו מהרגע שבו פדוק ירה את הכדור הראשון לעבר הצופים במופע ועד שהשוטרים נכנסו לסוויטה של היורה, אז הוא עצר את מסע הרצח והתאבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE