אפקט פרשת פייסבוק: קיימברידג' אנליטיקה הכריזה על סגירה ופשיטת רגל
חברת הפרסום לא הצליחה להתאושש מהמשבר בעקבות סערת חשיפת המידע האישי של עשרות מיליוני משתמשי הרשת החברתית. תחילה דווח כי רק משרדיה בארה"ב ייסגרו, אך כעבור זמן קצר הוכרז על סגירתה הכללית. במקביל, החקירה הבריטית בנושא ה-Brexit תופסת תאוצה

 קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), חברת הפרסום שעומדת במרכז סערת פייסבוק וחשיפת מידע אישי של 87 מיליון משתמשים, הודיעה היום על סגירתה באופן מיידי, ואף הכריזה על פשיטת רגל. בתחילת היום דווח כי הם שוקלים לסגור את פעילותה אך ורק בשטח ארה"ב, אך כעבור זמן קצר ההודעה שונתה. ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי הסיבה המרכזית להחלטה שהתקבלה היא העובדה שאיבדה לקוחות רבים בעקבות פרשת פייסבוק. סיבה נוספת היא ההוצאות המשפטיות הרבות שהחברה הוציאה בעקבות הפרשה. בקיימברידג' אנליטיקה התייחסו היום להכרזה וציינו את "מתקפת הסיקור התקשורתית השלילית, דבר שהרחיק למעשה את כל הלקוחות והספקים".


משרדי החברה בניו יורק


החדשות על סגירת החברה הגיעו בהפתעה גמורה, שכן רק השבוע עוד ניסו למזער נזקים: ביום שלישי פרסמה הודעה באמצעות ה"טוויטר" ובה הפצירו בכלל הציבור "להכיר בעובדות ובאמת שמאחורי פרשת פייסבוק". עוד מסרו בחברה כי "בחודשים האחרונים, חברת קיימברידג' אנליטיקה נמצאת תחת מתקפה של האשמות מופרכות. למרות מאמצי החברה לתקן את הנעשה, אנחנו ממשיכים להיות מושמצים בעבור פעילות חוקית ומקובלת כסטנדרטית בתחום הפרסום המקוון, הן בזירה הפוליטית והן בזירה המסחרית".


מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, בעת מתן עדות בקונגרס


כזכור, הפרשה הובילה לשיח ציבורי רחב בנושא פרטיות באינטרנט, וזאת בעקבות האופן שבו השיגו פרטים אודות כ-90 מיליון משתמשים בפייסבוק. מנכ"ל ומייסד חברת פייסבוק, מארק צוקרברג, אף הופיע בפני ועדה מיוחדת בקונגרס בעקבות הפרשה. קיימברידג' אנליטיקה עבדה עם הקמפיין של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ואספה את פרטי המשתמשים בכדי ליצור מודעות ממוקדות. החברה גם נמצאת תחת חקירה באנגליה בעקבות החשש לפעילות דומה במהלך הקמפיין על עזיבת האיחוד האירופאי (Brexit) ב-2016.

YOU MIGHT ALSO LIKE