איילון מאסק וטסלה נתבעים במיליארדי דולרים לאחר שחברת סטראט אפ טוענת שעיצוב המשאית החדש הועתק ממנה
התביעה מתנהלת בבית המשפט באריזונה, ובמסגרתה יקבעו השופטים האם חברת טסלה העתיקה את עיצוב הסמי-טריילר החדשה שלה מחברת ניקולה מוטור שביוטה

ניקולה מוטורס קורפ, חברת סטראט אפ למשאיות מימן, תובעת את טסלה ב-2 מיליארד דולר, בטענה כי החברה העתיקה לכאורה את העיצוב של הסמי טריילר החדשה שהציגה. 



התביעה הוגשה אתמול (ג') באריזונה, במסגרתה כאמור מאשימה ניקולה מוטורוס את טסלה בהעתקת העיצוב למשאית, שעיצובה נחשף בנובמבר האחרון. חברת הסטארט אפ, שפועלת כבר 4 שנים בתחום, טוענת כי השלדה הקדמית, הדלתות ופריטים נוספים בסמי טריילר של טסלה, כמעט זהים לחלוטין לפריטים במשאיות שהיא מפתחת. 

חברת הסטארט אפ שלחה לטסלה מכתב אזהרה לפני נובמבר, בו היא מבקשת לא לחשוף את הסמי טריילר מחשש שעיצובה הועתק. היא טוענת כי טסלה לא ענתה למכתב, וכעת היא דורשת משפט עם חבר מושבעים. ניקולה מוטורס טוענת כי נפגעה בשל חשיפת הסמי טריילר של טסלה, וטוענת כי הלקוחות חוששים לבצע איתה עסקים. "זה ברור לכולם שאין ממש בתביעה הזאת" אמרה הדוברת של טסלה. 

ההזמנות של "ניקולה וואן", המשאית הראשונה של חברת הסטארט אפ, עומדת על 6.3 מיליארד דולר. הייצור של המשאית הראשונה נקבע לשנת 2020, אולם טסלה מתכננת להוציא את משאית הסמי טריילר שלה כבר בשנה הבאה.

YOU MIGHT ALSO LIKE