תגובת נגד: קליפורניה תובעת את ממשל טראמפ; דורשת לשמור על תקני זיהום האוויר המחמירים
16 מדינות בהן מתגוררים סך הכל 140 מיליון תושבים הצטרפו לעתירה של מדינת הזהב, בטענה שההחלטה תפגע בהן כלכלית ובריאותית. למרות שמדובר בשליש ממדינות ארה"ב ו-40% מתושביה, אומר ראש ה-EPA בתגובה: לא ניתן למדינה אחת להכתיב לארה"ב כולה

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הודיע על הגשת תביעה מצד קליפורניה ו-17 מדינות אחרות נגד החלטת ממשל טראמפ לאסור על מדינות לקבוע תקן מחמיר יותר לפליטת כלי רכב מהתקן הפדרלי. 


(אילוסטרציה: איגוד המדענים המודאגים - Union of Concerned Scientists)


התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי לערעורים במחוז קולומביה (כלומר וושינגטון הבירה), מבקשת לבטל את מאמצי הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) להחליש את התקן הנוכחי לפליטת כלי רכב במדינות אלה. המדינות טוענות כי ה-EPA נהגה בשרירותיות ובקפריזיות, לא מילאה אחר התקנות שלה עצמה, ועברה על חוק האוויר הנקי. 

"המדינות שהצטרפו היום לתביעה מייצגות 140 מיליון אנשים שפשוט רוצים מכוניות נקיות ויעילות יותר", אמר בראון בהצרה שפרסם משרדו. "שורת המדינות הזו תגן על תקני הרכב הנקי של האומה כדי לשפר את המיילג' ויפחיתו את זיהום האוויר הרעיל".

התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה, שהכריז יחד עם בראון על התביעה על מדרגות הקפיטול בסקרמנטו, אמר כי תקני הזיהום הקיימים במדינה הם "ניתנים להשגה, מבוססי-מדע, ויהווה ברכה למשפחות אמריקאיות שעובדות קשה. 

"מספיק ודי", אמר  בסרה. "אנחנו לא מחפשים לריב עם ממשל טראמפ, אבל כשכל-כך הרבה מונח על הכף עבור בריאות משפחותינו ושגשוגנו הכלכלי, יש לנו אחריות לעשות מה שצריך בכדי להגן עליהם". 


ג'רי בראון (TheFamousPeople.com)


ב-2010 (בתקופת ממשל אובמה) ניסחו ה-EPA, מנהל הבטיחות הלאומי בכבישים המהירים ומועצת משאבי האוויר של קליפורניה יחד תוכנית לאומית מאוחדת לתקני פליטת כלי רכב לכל שנת ייצור בין 2012-2025. 

תוכנית זו מאפשרת ליצרני הרכב לתכנן ולייצר ליעד אחד, אמר בסרה. התובע הכללי ציין כי בחודש שעבר ביטלה ה-EPA את תקני הפליטה לשנות הייצור 2022-2025. בסרה טען כי הממשל הפדרלי לא סיפק כל ראיות להצדקת ההחלטה. 

גם הסנאטור הדמוקרטי טום קארפר מדלאוור נזף בממשל טראמפ על ההחלטה ואמר כי "אם תצא לפועל, החלטה שכזו תפגע בביטחון הלאומי והכלכלי של ארה"ב, תפגע במאמצים להילחם בזיהום התורם לשינוי האקלים הגלובלי, תיצור אי-ודאות רגולטורית ויצרנית, כמו גם התדיינות משפטית מיותרת עבור תעשיית הרכב, תגביר את כמות הדלק שיצטרכו צרכנים לרכוש, ותעמוד בסתירה להצהרות שמסרתם שניכם בפני הקונגרס", כתב קארפר לראש ה-EPA טום פרואיט ולשרת התחבורה אליין צ'או (רעייתו של מנהיג הרוב בסנאט, מיטש מק'קונל). 

פרואיט בתגובה אמר כי "עם כל הכבוד לפדרליזם, לא ניתן למדינה אחת לכפות את דרכה על שאר האומה", כשהוא מתעלם מ-16 המדינות שהצטרפו לקליפורניה בעתירתה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE