משרד התחבורה מתחיל תהליך של אישור להטסת בני אדם ע"י רחפנים, באותה פרוצדורה שבה הוא נוקט עם מטוסים
חברות גדולות כגון בואינג ואינטל כבר עובדות נמרצות על פיתוח רחפנים שיטיסו בני אדם. משרד התחבורה לוקח צעד קדימה, אולם גם סוכנות התעופה הפדרלית צריכה לאשר כי הטסת בני אדם ברחפנים לא מסוכנת. בדצמבר האחרון ערך מנכ"ל אינטל טיסת מבחן ב-"ולוקופטר"

מוניות רחפנים עדיין רחוקות שנים מלפעול במציאות, אבל נראה שמשרד התחבורה האמריקאי כבר החל בהכנה לפעילות שלהן. כשברקע פעילות אינטנסיבית של חברות כמו בואינג, אינטל ואובר- משרד התחבורה הודיע כי יחל לבחון אישור להטסת נוסעים ע"י רחפנים, בדיוק באותה פרוצדורה לאישור טיסות מסחריות.



ע"פ החוק האמריקאי, המשרד צריך לבדוק כי כל עסק להסעת נוסעים או סחורה צריך "להתאים כלכלית ולהיות מוכן לפעולה". הליך אישור של מטוסים עשוי לקחת שנים, אולם משרד התחבורה יכול להנפיק אישורים בזמן קצר יותר אם מדובר בכלים קטנים יותר. 

אולם יש לזכור שגם סוכנות התעופה הפדרלית צריכה עדיין לאשר שהרחפנים בטוחים לטיסה. בעוד שהסוכנות אישרה פעילויות קטנות של רחפנים שנושאים משקל שנמוך מ-55 פאונד כבר ב-2016, היא עדיין לא פיתחה נהלי בטיחות בכל מה שקשור להטסת בני אדם. 

חברות תעופה רבות, החל מבואינג ועד פירמות קטנות, פועלות בימים אלו באופן נמרץ על פיתוח רחפנים למטרת הטסת בני אדם במרחבים אורבניים. מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', ביצע בעצמו בדצמבר האחרון טיסת מבחן ברחפן שפיתחה החברה הנודע בשם "ולוקוטפטר".

YOU MIGHT ALSO LIKE