נסיקה במחיר הדלק בקליפורניה. חשש ממגמה ארצית לקראת הקיץ
מחירו של גלון בנזין ב-12 הערים הגדולות במדינה עומד על $3.50 - 30% יותר מהממוצע הארצי. לאור צמצום צפוי בהיצע, המומחים חוששים שהתופעה תתפשט לשאר ארה"ב

מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום השישי ברציפות ועבר את רף ה-$75 לחבית, על רקע ציפייה כי ההיצע יהודק במקביל לרמות שיא בביקוש. כך מדווחת סוניה לג מטעם רויטרס. מחירו של גלון בנזין עבר את קו ה-$3.50 בכל עיר גדולה בקליפורניה. מחירו הממוצע של גלון ברחבי ארה"ב עומד על $2.81, מה שאומר שתושבי הערים הגדולות בקליפורניה גבוה מן הממוצע הארצי בכ-30%. 



המחיר הממוצע לגלון בנזין עומד על יותר מ-$3.60 בכל שלוש הערים הגדולות - $3.64 בסן דייגו, $3.65 בלוס אנג'לס ו-$3.71 בסן פרנסיסקו. גם בפרברים המקיפים את הערים הללו המחירים גבוהים כמעט באותה מידה. המחיר הממוצע ב-12 הערים הגדולות של המדינה, בהן מתגוררים רוב תושביה, עומד כאמור על $3.50. 

בין הסיבות למחיר הדלק הגבוה בקליפורניה היא מס הדלק הגבוה במדינה, בין הגבוהים בארה"ב, בשיעור $0.467 לגלון. המדינה גם מחייבת את תחנות הדלק בתקן זיקוק גבוה לצורך הפחתת הזיהום. 

תהא הסיבה למחירי הדלק הגבוהים אשר תהיה, כלכלנים חוששים שהם יגיעו בקרוב לרמה שבה יפגעו בהוצאה הצרכנית. המומחים מאמינים כי מחירו של גלון בנזין יעבור את הארבעה דולר במהלך חודשי הקיץ החמים ועתירי הנסיעות. 

מחירי דלק פוגעים קשה במיוחד במעמד הבינוני והתחתון, מגבירים את הוצאות קירור ונסיעה לעבודה, ועלולים להוסיף מאות דולרים להוצאות המשפחה – דולרים שאחרת היו מוצאים את דרכם להוצאות לא הכרחיות מהסוג שמתמרץ את הכלכלה. מומחים חוששים כי קליפורניה עלולה להיות הראשונה במגמה כלל-ארצית. 

YOU MIGHT ALSO LIKE