שיירת המהגרים הגיעה לגבול מקסיקו-ארה"ב. כ-100 מבקשי מקלט במקום
שיירת המהגרים, שאורגנה בכדי להסב את תשומת הלב העולמית למצוקתם של מבקשי מקלט ממרכז אמריקה, הגיעה לסף דלתה של ארה"ב במעבר הגבול סן ייסידרו בדרום קליפורניה. משטרת הגבולות: אין לנו יכולת לבדוק את בקשותיהם כרגע

חודש לאחר שפתחה במסעה הארוך והקשה, הגיעה שיירת מהגרים ומבקשי מקלט מאמריקה התיכונה אל גבול ארה"ב-מקסיקו, שם הם שוהים בצד המקסיקני בתנאים קשים, קרובים עד כדי נגיעה למשאת נפשם מבלי יכולת להיכנס אליה. 



השיירה אורגנה בידי פעילים מאמריקה התיכונה בכדי להסב את תשומת הלב העולמית למצוקתם של הנמלטים מעוני ואלימות במדינות שמדרום למקסיקו. כרגע נמצאים כמאה מבקשי מקלט סמוך למעבר הגבול סן ייסידרו שבקליפורניה, מצפון לטיחואנה שבמקסיקו, והפעילים נודרים להישאר במקום עד שכל אחד ואחד ממבקשי המקלט יורשה להיכנס לארה"ב. מזג האוויר במקום קר יחסית – כ-55 מעלות פרנהייט (12 מעלות צלזיוס) וגשום. על פי הדיווח ב-CNN, חלק מן המהגרים במקום חולים. גבריאלה הרננדז, בהריון ואם לשניים מהונדורס, אמרה לתחנת הטלוויזיה KTLA 5 בדרום קליפורניה, כי "אנשים חושבים שאת מתעוררת בוקר אחד ומחליטה שאת רוצה ללכת לארה"ב. זה לא כך". 

בעוד המהגרים ממתינים לעבור את תהליך הגבולות, מסרה משטרת הגבולות כי אין לה את היכולת לבצע בדיקות מקלט בשעה זו, ולא ברור מתי יוכלו לקבל את מבקשי המקלט לבדיקה. הנשיא טראמפ נדר לעשות כל שביכולתו כדי למנוע משיירת המהגרים להיכנס לארה"ב. המהגרים במקום נאבקים לשמור על אמונתם בעתיד טוב יותר. "כמובן שיש לי אמונה," אמרה טסלה ריץ', מבקשת מקלט מגואטמלה. "הכל יהיה בסדר בסוף". 

על פי החוק מותר לכל אדם להגיע למעברי הגבול של ארה"ב ולהגיש בקשת מקלט אם הוא או היא מאמינים שהם נתונים בסכנה בארץ מוצאם. בניגוד לדברים שאמר הנשיא טראמפ בשבוע שעבר ובהזדמנויות אחרות, ארה"ב אינה מחויבת לקבל כל מבקש מקלט. תהליך בדיקת הבקשה אורך זמן רב ושיעור הבקשות הנענות בחיוב הוא נמוך. 

YOU MIGHT ALSO LIKE