ישב כ-40 שנה בכלא. האם רוצח הגולדן סטייט הוא האשם האמיתי?
לאחר שישב בכלא קרוב ל-40 שנה על רצח בת-זוגו דאז ובנה הפעוט,ושוחרר אשתקד בשל אי התאמה בין הדנ"א שלו לממצאים בזירה, כעת מקווה קרייג קולי לטיהור סופי של שמו הטוב

ג'וזף דאנג'לו, החשוד בהיותו "רוצח הגולדן סטייט" עשוי להיות אחראי לשתי רציחות נוספות – אם ובנה – בנוסף לתריסר האנשים שברציחתם הוא כבר מואשם. האיש שישב בכלא שלא בצדק קרוב לארבעים שנה בגין הרציחות הללו רוצה רק לסגור מעגל. 


רונדה וויכט ובנה התינוק דונלד, שנרצחו ב-1978 (צילום: משטרת סימי ואלי)

"תמיד קיוויתי ששמי יטוהר, אפילו כשהייתי בכלא", אמר קרייג קולי בן ה-70 לתחנת KCAL (CBS) בלוס אנג'לס. קולי היה בן זוגה של רונדה וויכט בת ה-24 בשנת 1978 כאשר מצאה המשטרה את גופתה וזו של בנה דונלד בן ה-4 כשהן חנוקות למוות בדירתה בעמק סימי שבקליפורניה. 

מושל קליפורניה ג'רי בראון חנן את קולי בחודש נובמבר שעבר, לאחר שהתביעה במחוז ונטורה הודיעה כי אינה מאמינה עוד כי פולי הוא שביצע את הרצח המזוויע, היות שהדנ"א שלו אינו תואם את זה שנמצא בזירה. כעת מבקשות הרשויות במחוז ונטורה דגימה גנטית מדאנג'לו, שנעצר בשבוע שעבר בסיטרוס הייטס שבסקרמנטו. 


קרייג קולי. לא הפסיק להאמין (מתוך אתר מימון ההמון שהוקם לפעול למען שחרורו)


"ייתכן שהוא יהיה חשוד במקרה שלנו", אמר סגן מפקד משטרת סימי ואלי ג'וזף מיי. "לכן ביקשנו דגימת דנ"א ממר דאנג'לו כדי לבדוק אם הוא תואם לממצאים בתיק שלנו". כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, דאנג'לו נעצר בעקבות מידע שהושג מאתר לבדיקת דנ"א לצורך חקירת אילנות יוחסין. 

דאנג'לו כבר מואשם במקרה רצח אחר במחוז ונטורה, של ליימן ושרלין סמית' ב-1980, וזו הסיבה שהרשויות שם מאמינות שייתכן כי הוא אשם גם במקרה הרצח הזה, שנותר לא-פתור למרות שפולי הורשע בו בזמנו. בעוד שקולי כמובן שואף להיות מנוקה ומזוכה רשמית מן המעשה הנתעב, הוא אומר ש"דבר ראשון, אשמח בשביל המשפחה של רונדה. אני מאמין שבסוף יגלו מי ביצע זאת, והצדק ייעשה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE