תחרות "ראש בראש": אמזון מאיימת על שליטת גוגל ופייסבוק בתחום המודעות הממומנות
צפי: עד שנת 2019, תרשום אמזון הכנסות בגובה של כ-3.19 מיליארד דולר ממכירת מודעות פרסום ממומנות בארצות הברית. יועץ האסטרטגיה השיווקית, ג'ייסון דמאטה: "אמזון אוחזת במידע ובנתוני הרכישה של משתמשים, היא יודעת מה הם קונים ומה הם צריכים. גוגל יודעת מה אנשים מחפשים ופייסבוק יודעת מה שהמשתמש רוצה שהחברים שלו יחשבו שהוא אוהב"

הפעילות של אמזון בתחום שטחי הפרסום הממומנים באתר החברה נמצאת במגמת צמיחה וביום חמישי האחרון, אף סייעה לחברה להכפיל את הרווחים. יש מי שרואים במהלך צעד שיאפשר לחברה לנגוס בנתח השוק של גוגל ופייסבוק.

צפי: עד 2019 יעמדו ההכנסות של אמזון ממכירת מודעות ממומנות על כ-3.19 מיליארד דולר או שהיא תאחז בכ-3% מנתח השוק

עם הכנסות של כשני מיליארד דולר או פחות ממכירת מודעות פרסום ממומן, מתגמדת אמזון לעומת גוגל ופייסבוק, המכונות לא פעם הדופול של האינטרנט. עם זאת, אמזון צומחת במהירות ועשויה להפוך לאחת המובילות בתחום שטחי הפרסום, עם שטחים בסנאפצ'ט וטוויטר. כמו כן, יש לה יתרונות שאין למתחרים. מייסד חברת פבריק מדיה ויועץ האסטרטגיה השיווקית, ג'ייסון דמאטה, אמר, כי "אמזון אוחזת במידע ובנתוני הרכישה של משתמשים, היא יודעת מה הם קונים ומה הם צריכים. גוגל יודעת מה אנשים מחפשים ופייסבוק יודעת מה שהמשתמש רוצה שהחברים שלו יחשבו שהוא אוהב".

כמה מלקוחותיו של דמאטה החלו לכוון את תקציבי הפרסום שלהם למימון מודעות פרסום באמזון, על מנת להגיע ללקוחות שמחפשים לקנות את המוצרים הרלוונטיים שהם מציעים. דמאטה ראה, כי המכירות עלו כתוצאה מכך.

אמזון אינה היחידה שפורצת את שוק מודעות הפרסום. זה אומר שהמכירות מפרסום מודעות מהוות את נתח ההכנסות הגדול ביותר שלה, בסעיף "הכנסות אחרות", שעמד על כשני מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. לאחר התאמה לשינויי חישוביים, מדובר בגידול של כ-72 אחוז בהשוואה לאותה תקופה באשתקד.

סמנכ"ל הכספים, בריאן אולסברסקי, מתייחס לפעילות בתחום מכירת שטחי הפרסום כאל "תכנית של מיליארדי דולרים עם פוטנציאל לצמיחה מהירה". מפרסמים מחברות בכל הגדלים התעניינו במודעות ממומנות, על מנת להגביר את המודעות למותג אותו הם מעוניינים לקדם, באמצעות חשיפה או בתקווה, שגם באמצעות רכישה".

בחודש אוקטובר האחרון, צפתה חברת חקר האינטרנט, אימרקטר, כי עד שנת 2019, תרשום אמזון הכנסות בגובה של כ-3.19 מיליארד דולר ממכירת מודעות פרסום ממומנות בארצות הברית או שתאחז בכשלושה אחוז מנתח השוק.

המכירות של אמזון ממודעות ממומנות עמד על כשני מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018

גם חברות גדולות ומבוססות שמו לב לשינוי המדובר בתחום מודעות הפרסום הממומנות. מייסד חברת הפרסום הגדולה בעולם WPP, מרטין סורל, שפרש מתפקידו מוקדם יותר החודש, צפה בתחרות ה"ראש-בראש", שמנהלת אמזון מול גוגל ופייסבוק. סורל סיפר, כי בשנת 2017, העבירה WPP 200 מיליון דולר מתקציבי המודעות של לקוחותיה, לשם פרסום מודעות ממומנות באמזון. סורל צפה, כי בשנת 2018 הסכום צפוי לעלות לכ-300 מיליון דולר.

אמזון מטפסת במעלה הגבעה ומהווה איום משמעותי על חברות המתמקדות בחיפוש ובפרסום באינטרנט. אפליקציית החיפוש הקולי של אמזון, אלכסה, צפויה להפוך את החברה למתחרה חזקה עוד יותר.  

YOU MIGHT ALSO LIKE