טראמפ נגד קליפורניה- סיבוב נוסף: ימנע מהמדינה להחמיר בתקני זיהום האוויר
הממשל מתכוון לבטל את החוק המרשה למדינות לקבוע תקן מחמיר יותר לניצול יעיל של דלק ופליטת מזהמים. הסוכנות להגנת הסביבה, בראשות סקוט פרואיט רדוף שערוריות הבזבוזים, מבקשת לקבוע רף ליעילות ניצול הדלק במכוניות שלא ישתנה עד 2026 והוא מקל אף יותר משביקשו יצרניות הרכב

ממשל טראמפ דוהר במסלול התנגשות עם קליפורניה בנוגע לחוקי יעילות ניצול דלק במכוניות ורכבי שטח, ומתכוון לבטל את זכותה של המדינה לאכוף תקן משלה על פליטות אגזוז, הנוקשה יותר מהתקן הפדרלי. 


הנשיא טראמפ ומושל קליפורניה, ג'רי בראון (סוכנות הידיעות)


צעד זה מהווה מרכיב מפתח בהצעת יעילות הדלק של הסוכנות להגנת הסביבה (EPA), אותה מתכוונת הסוכנות להגיש לביקורת הבית הלבן בשבוע הקרוב. התוכנית של ה-EPA תקפיא את יעדי יעילות הדלק של כלי הרכב ברמות שנקבעו לשנת 2020, ותשאיר את היעד הזה בעינו עד שנת 2026. דבר זה מהווה נסיגה דרמטית מיעדי החוק הקיים, שקבע לו למטרה להביא את צי המכוניות וה"משאיות הקלות" של ארה"ב ליעילות דלק ממוצעת של 55 מייל לגלון עד 2025. 

על פי החוק הפדרלי, מדינות רשאיות לקבוע לעצמן רף של פליטות וצריכת דלק מחמיר יותר מזה הפדרלי. כיום ישנן 12 מדינות שאימצו את הרף הקליפורני, וביחד הן מכילות שליש מכלי הרכב הרלוונטיים בארה"ב. החוק החדש שמציעה ה-EPA - שמנהלה, סקוט פרואיט, מואשם בחגיגה של בזבוזים ביזאריים על חשבון הציבור - ישלול מכל מדינה את היכולת לקבוע רף מחמיר יותר לזיהום מכלי רכב מזה שנקבע בוושינגטון. 



הרף שמבקשת ה-EPA לקבוע הוא כה מקל, עד שהוא מחמיר עוד פחות מזה שחברות הרכב האמריקאיות ביקשו, והוא יוביל לשנים של מאבקים משפטיים וחוסר ודאות רגולטורי. "במקום לחתור לפשרה סבירה, ממשל טראמפ מנסח הצעה שהיא חלשה במידה דרמטית מכל מה שביקש יצרן מכוניות כלשהו, והיא גם מבקשת בכוונה תחילה להגיע להתנגשות משפטיות עם מדינת קליפורניה – תרחיש שיצרני המכוניות, המחוקקים ומדינת קליפורניה כולם קראו לממשל להימנע ממנו", אמר הסנאטור הדמוקרטי טום קארפר ממרילנד, הבכיר מסיעת המיעוט בוועדת הסביבה והעבודות הציבוריות. "אם תיושם, הצעה זו תביא לנזק לסביבה, למדינת קליפורניה ולתעשיית הרכב, ולכן על כל הצדדים להתכנס יחד ולמצוא פתרון ישים שכולנו יודעים שהוא בהחלט בר-השגה", סיכם קארפר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE