טלטלה בעולם הרכב: פורד נוטשת את שוק המכוניות הפרטיות בארה"ב
בצעד שמטרתו התייעלות, היצרנית הוותיקה הודיעה על השארת שני דגמים בלבד במדינה- פוקוס במתכונת מצומצמת ומוסטאנג. בין הדגמים שיופסק ייצורם: טורוס, פיושן, פייסטה ורוב דגמי הפוקוס. תתרכז ברכבי שטח ומשא שעליהם הרווח גדול יותר. גם חברת "GM" עשויה להכריז על מהלך דומה


חברת פורד (Ford) הודיעה ביממה האחרונה על תחילתו של תהליך שבו יפסיקו לייצר את רוב דגמי כלי רכב הקיימים היום. בסופו של דבר, מטרתה של פורד היא למכור בארה"ב שני דגמים בלבד: המוסטאנג (Mustang) והפוקוס אקטיב (Focus Active). למעשה התהליך יחל כבר בשנה הקרובה כאשר עד מאי 2019 תפסיק החברה לייצר את דגמי הטורוס (Tauras) ו-פייסטה (Fiesta). בכך למעשה מוותרת פורד על השוק כלי הרכב הפרטיים והיא תתרכז בדגמים מסוג טנדר, ג'יפ ודגמי קרוס-אובר (Crossover) שעליהם הרווח הוא גדול יותר. מטרת החברה היא שעד שנת 2020, כ-90% ממכירות החברה יהיו טנדרים, משאיות ורכבים מסחריים. 


פורד "פוקוס אקטיב" החדש


מטרת המהלך היא לצמצם את הוצאות החברה ולחסוך כחמישה מיליארד דולרים בין השנים 2019-2022. ההחלטה להוציא את הדגמים הפופולארים משימוש אולי מפתיעה, אך הזינוק במחירי הדלק והיעילות של הטנדרים והג'יפים כיום תורמת להחלטת החברה ממישיגן. מצד אחד, הסיטואציה מזכירה את המצב של יצרניות הרכב לפני כעשור, אז גם זינקו מחירי הדלק בעיצומו של המשבר הכלכלי הגדול שפקד את ארה"ב. מאידך, טנדרים וג'יפים כיום יעילים יותר מרכבים פרטיים שיצרו לפני עשור, עובדה שעזרה לפורד לקבל את ההחלטה. יצרניות רכב נוספים כמו "ג'נרל מוטורס" (General Motors) אף הם עשויים ללכת בעקבות פורד ולהחליט על תהליך דומה.

בחזרה לפורד ואל הדגמים שכן יימכרו: המוסטאנג הינו אחד מהדגמים הפופולארים ביותר שמכרה פורד בעשורים האחרונים ועל כן הוחלט להמשיך לייצר אותו בשנים הקרובות. הפוקוס אקטיב הוא דגם חדש בתוך משפחת הפוקוס והוא אמור להוות מעין רכב ביניים, כזה שאמור להוות גשר בין רכבי פרטי לג'יפ.

YOU MIGHT ALSO LIKE