מחפשים "תעלות מגן" לקראת מלחמת הסחר: מנהלי ההשקעות מתכוננים להעלאת המכסים
החשש מהכתשויות בין וושינגטון לבייג'ינג בתחום הסחר לא פוסח גם המשקיעים, שחוששים מהפסדים. כעת הם מחפשים חברות חזקות בשוק המקומי, אך יש מי שכלל לא חושש

ענני מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין מעוררים את חששותיהם של משקיעים רבים. מנהלי תיקי השקעות רבים בארצות הברית מחפשים דרכים כדי להתמודד עם המשבר המסחרי. בין השאר, מנהלי התיקים מחפשים חברות שונות שיכולות לסייע לשמור על הרווחיות, במקום החברות המקומיות שהשקיעו בהן.


מנהלי ההשקעות משנים אסטרטגיה


עד עכשיו, חברות קטנות ובינוניות שמרבית הכנסותיהן מגיעות מתוך ארה"ב, התגברו בצורה הטובה ביותר על התחזיות לעליה בעלויות המסחר, כאשר מדד Russell 2000 לחברות קטנות עלה ב- 2.8% במהלך השנה הנוכחית -  כמעט כפול מהעלייה בשיעור 1.5% של החברות הגדולות והחשופות יותר לסחר בינלאומי של מדד סטנטרד אנד פורס 500 במהלך אותה תקופה.

אבל מנהלים מחברות כמו Villere & Co, Hodges Capital ו - BMO Global Asset Management אומרים שמלחמת הסחר עלולה לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה, והדבר יביא לכרסום במתח הרווחים אפילו של חברות מקומיות שאין להן כלל הכנסות ממסחר בחו"ל.

לכן, במקום להתמקד במקור הגיאוגרפי של ההכנסות, המנהלים האלה אומרים שהם כעת מחפשים חברות שיש להן נישות דומיננטיות או קניין רוחני שיכול לאפשר להן להגן או אפילו להרחיב את מתח הרווחים שלהן בזמן שבו העלויות הולכות וגדלות.

"אנחנו מתמקדים כעת בחברות שבלי קשר לסוג האינפלציה – בין אם מדובר בסחורות או בסחר או במשהו אחר – יכולות להתגבר על ההוצאות האלה בזכות העובדה שיש להן יתרון מבני כלשהו", אומר אריק מרשל, מנהל תיקים בחברת Hodges Capital שיושבת בדאלאס, טקסס.

מרשל, למשל, הגדיל את ההשקעה שלו בחברת Texas Instruments  מכיוון שהשבבים האלקטרוניים של החברה הזאת מותקנים במוצרים בעלי ביקוש גבוה כמו טלפונים חכמים ומכוניות אוטונומיות. המניות של החברה נשארו באותה רמה השנה, לאחר שדוח הרווחים האחרון שלה לא הצליח לעמוד בהערכות של וול-סטריט בפעם הראשונה מזה שנתיים, אבל מרשל אומר שהוא מצפה שההכנסה שלה תמשיך לגדול מעל לשערי השוק. "יש להם יכולת הכלה גבוהה יותר, ואם יעלו את המכסים על המוצרים שלהם יש להם יכולת לגלגל את העלויות האלה הלאה", הוא אומר.

הנשיא דונלד טראמפ איים להטיל מכסים על סחורות סיניות שמיובאות לארה"ב בשווי של 150 מיליארד דולר כדי להעניש את בייג'ינג על מה שפקידי ממשל מחשיבים כמדיניות תעשייתית חמסנית וניצול לרעה של הקניין הרוחני של ארה"ב. סין מאיימת לנקוט פעולות תגמול דומות.


לא כל מנהלי ההשקעות מאמינים שהאיומים של הנשיא יתממשו


מלחמת סחר בין שתי המדינות עלולה להוריד את התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב- 0.7% ולדחוף את האינפלציה כלפי מעלה בשיעור של 0.1%, לפי הערכות של חברת MSCI. במקביל, צפויה ירידה של כ- 5% במדדי המניות האמריקאיות. לדברי החברה יתכן שהירידה הזאת כבר מוצאת לעצמה ביטוי במחירים הנוכחיים בשוק. אם מדינות נוספות יעלו מכסים גם הן אזי המניות האמריקאיות עלולות לצנוח ב- 10% נוספים.

הבנק הפדראלי האמריקאי פרסם לאחרונה סקירה על המצב הכלכלי בארה"ב שבה הוא מציין שקיבל דיווחים שונים על חברות שמצליחות לגלגל הלאה את המחירים בענפי הייצור, טכנולוגית המידע, התחבורה והבנייה.

למאר וילר, מנהל תיקי השקעות בחברת Villere & Co שממוקמת בניו אורלינס אומר שהוא הקטין את החשיפה של תיקי המניות שלו לחברות קטנות ובינוניות שיש להן הכנסה משווקים בינלאומיים, וכעת הוא מתמקד יותר באלה ששולטות בנישה המקומית שלהן כדי להציע הגנה טובה יותר מהשפעות עליית המכסים. וילר הוסיף לתיקים שלו חברות כמו  Pool Corp שהיא הספקית הגדולה בארה"ב של בריכות שחיה לבתים פרטיים, וזאת, הוא אומר, בעיקר בגלל שאין לה כמעט מתחרים שמסוגלים לעמוד מולה בתחרות מחירים. המניות של החברה עלו ב- 12.5% מתחילת השנה הנוכחית.

וילר גם הוסיף את חברת הלימוד מרחוק 2U Inc  ואת חברת Axon Enterprise Inc שהיא החברה-האם מאחורי המותג 'טייזר', שמייצרת נשק לא קטלני ומצלמות גוף שבהן משתמשים שוטרים, וזאת בגלל ששתיהן נחשבות לשחקניות חזקות שהצליחו לגייס תזרים הכנסות מחוזים ארוכי טווח. המניות של U2 עלו בשיעור של 34.8% השנה, בעוד שמניות Axon עלו ב- 63%.

"החברות שיהיו מסוגלות לעמוד בפני הדבר הזה הן אלה שיש להן סוג של 'תעלת מגן' מסביב לעסקים שלהן", הוא אומר.

אבל לא כל מנהלי תיקי ההשקעות משתכנעים שהאיומים של ממשל טראמפ - שדחפו את מדד סטנדרד אנד פורס 500 למטה בשיעור של 10% עד התיקון בחודש פברואר - אכן יתממשו. מרג'י פאטל, מנהלת תיקי השקעות בכירה בחברת Wells Fargo Funds אומרת שהיא צופה לכל היותר השפעה קטנה או אפילו השפעה אפסית של העלאת המכסים, והיא הגדילה את השקעותיה במניות של חברות כמו PNC Finiancial Services Group אשר נמכרו במכירה כללית בעת ירידת השוק.

"אני סבורה שבסופו של דבר כל ההשפעות של מלחמת הסחר ייעלמו בתהליך של משא ומתן, וההשפעה הכלכלית האמיתית על תעשיות או על חברות ספציפיות תהיה מזערית, ולכן הוצאתי את השיקולים של הדבר הזה מתיקי ההשקעות שלי", היא אומרת.

YOU MIGHT ALSO LIKE