דו"ח קובע: עלייה של 15% בפשעי שנאה כנגד מוסלמים ברחבי ארה"ב. מחבריו מפנים אצבע מאשימה לטראמפ
עלייה חדה במיוחד נרשמה בדרום קליפורניה - פשעי השנאה גברו פי חמישה, ומקרי האפליה פי שניים. על פי מחברי הדו"ח, לרטוריקה של הנשיא נגד מוסלמים חלק בהתגברות התופעה, ולדבריהם היא מזנקת לאחר נאומיו בנושא איסור הנסיעה השנוי במחלוקת

שיעור פשעי השנאה נגד אמריקאים מוסלמים עלה ב-2017 ב-15% בהשוואה לשנה הקודמת. כך עולה מדו"ח חדש של קאי"ר (CAIR), המועצה ליחסי אמריקאים-מוסלמים. התופעה חמורה במיוחד בדרום קליפורניה דווקא. על פי חוסאם איילוש, מנהל סניף אזור לוס אנג'לס של קאי"ר, מספר הדיווחים על פשעי שנאה נגד מוסלמים עלה כמעט פי חמישה ב-2017, משלושה ב-2016 ל-14. מספר אירועי השנאה יותר מהוכפל, מ-17 ל-34. מספר הדיווחים על אפליה במרחב הציבורי דווקא ירד במקצת, מ-156 ל-137. 


שריפת מסגד בוושינגטון בינואר 2017 (שירותי כבאות וושינגטון)


על פי הגדרת הארגון, פשע שנאה הוא אירוע בו נגרם נזק לאדם או לרכוש, אירוע שנאה הוא אירוע לא-פלילי כגון מתקפה מילולית, ואילו אפליה נוגעת ליחס לא הוגן. הדו"ח של קאי"ר, תחת הכותרת "על הכוונת", מפרט מקרי אפליה נגד מוסלמים במקומות עבודה, בתי ספר, מרכזים קהילתיים ונמלי תעופה. 

על פי הדו"ח, מספרם של פשעי השנאה בארה"ב כולה עלה מ-260 ל-300, ומספר מקרי האפליה עלה מ-2,213 ל-2,599. זוהי עלייה מתונה יותר מאשר זו שבין 2015-2016, אז עלה מספר פשעי השנאה ב44%, מ-180 ל-260, ומספר מקרי האפליה ביותר מ-50%, מ-1,409 ל-2,213. 

הדו"ח מותח ביקורת חריפה על ממשל טראמפ, בין השאר בשל האיסור השנוי במחלוקת על כניסה של תושבי מדינות מוסלמיות-ברובן. הדו"ח מציין כי 35% מכלל מקרי האפליה נגד מוסלמים שתועדו בידי הארגון התעוררו בשל פעולות של זרועות הממשל הפדרלי, ובכלל זה רשויות המכס והגבולות, הבולשת הפדרלית (FBI), הרשות לאכיפת חוקי ההגירה (ICE) ומנהל הבטיחות התעבורתית (המוכרים גם כ"אלה שמכריחים אתכם להוריד נעליים לפני העלייה למטוס"). איסור הנסיעה לבדו היה אחראי ל-18% מכלל מקרי האפליה שנספרו בדו"ח, המגולל בין היתר את סיפורה של אישה מוסלמית שהופרדה מאביה, אזרח אמריקאי, בשל איסור הנסיעה, כמו גם מקרה של מוסלמי שפוטר כי סירב לגלח את זקנו, זוג שבעל עסק סירב להשכיר להם רכב בפירוש בשל אמונתם, זוג ממוצא מצרי שהוצב ב"רשימת המתנה" לדירה בעוד דירות הושכרו מיד לזוגות לא-מוסלמים, אישה שהוצאה בכוח מנסיעת אובר עליה כבר שילמה מפני שחבשה כיסוי ראש, ועוד. 



אילוסטרציה (SHUTTERSTOCK)


הדו"ח של קאי"ר מציין את "הרטוריקה האנטי-מוסלמית" של הנשיא טראמפ כגורם התורם לעלייה באירועי ופשעי שנאה. "במקרים מסוימים", אמר איילוש ללוס אנג'לס דיילי ניוז, "הקשר ברור. כך במקרה של מכתבי איום שנשלחו למסגדים רבים בדרום קליפורניה בשנה שעברה, נכללה הצהרה לפיה 'טראמפ יעשה למוסלמים מה שהיטלר עשה ליהודים'." עוד ציין איילוש כי בארגון רואים זינוק במספר מקרי השנאה לאחר אירועים כמו נאום של הנשיא בעניין איסור הנסיעה. "רבים ממבצעי הפשעים הללו אינם מסתירים את אהבתם והערכתם להתבטאויות הנשיא בנוגע למוסלמים", הוסיף.

עם זאת, איילוש הדגיש שבעוד המקרים המפורטים בדו"ח, והעלייה בשכיחותם צריכות לעורר דאגה בקרב אמריקאים, בשום אופן אין פירוש הדבר ש"מוסלמים חיים באומללות" בארה"ב. הוא ציין כי היו מקרים רבים ומחממי-לב בהם נהגו אנשים באהבה ובחמלה כלפי שכניהם המוסלמים. כך ציין מקרה של כנסייה מורמונים שהעמידה מבנה ללא תשלום לרשות קהילה מוסלמית שהחוזה על המסגד שלה לא חודש. "את התפוחים הרקובים יש לחשוף", סיכם איילוש, "אולם בכללו של דבר אנחנו אסירי תודה על חברי קהילה רבים המפגינים אהבה ומקבלים אותנו בברכה".

YOU MIGHT ALSO LIKE