לא רק סין: גם באיחוד האירופי מודאגים בשל העלאת המכסים של טראמפ
ראש הגוף לסחר הנדסי בגרמניה קורא להגיע להסכם סחר חופשי בין וושינגטון לאיחוד. ארצות הברית היא שוק הייצוא ההנדסי הגדול של גרמניה, ומהווה 11% ממנו. "לאף אחד אין עניין בהסלמת מחלוקות המסחר שבסופו יפסידו כל הצדדים"

קרבות הסחר האמריקניים-סיניים גורמים לדאגה רבה גם מעבר לאמריקה ולאסיה. ראש הגוף לסחר הנדסי בגרמניה קורא לנסות שוב להגיע להסכם סחר חופשי בין ארצות הברית לאיחוד האירופי. זאת, ברקע המכסים על ברזל ואלומיניום שעליהם הכריז הנשיא דונלד טראמפ.


גם הגרמנים מודאגים בעקבות התעריפים העולים


"לאף אחד אין עניין בהסלמת מחלוקות המסחר שבסופו יפסידו כל הצדדים - ארצות הברית, סין ואירופה", אמר נשיא VDMA, קרל מרטין וולקר ביריד מסחר בהאנובר בתחילת השבוע. 

דבריו של וולקר באו בעקבות הודעתו של טראמפ בחודש שעבר על העלאת מכסים בגובה 25 אחוזים על ייבוא ברזל, ומסכים בגובה של עשרה אחוזים על ייבוא אלומיניום. טראמפ הודיע על הצעדים האלה כדי לנסות לתקן את מה שהוא מכנה התחרות הבינלאומית הלא הוגנת. 

ארצות הברית היא השוק החשוב ביותר עבור ענף הייצוא ההנדסי של גרמניה ומהווה שוק של 22 מיליארד דולר (18 מיליארד אירו), או 11 אחוזים מהיקף כלל הייצוא. האיחוד האירופי מעוניין לקבל פיצויים מארצות הברית בשל המכסים עליהם הודיע הנשיא, זאת באמצעות ארגון הסחר העולמי WTO. "נשיא ארצות הברית יצר סערה גדולה בשל מדיניות הסחר הלא צפויה שלו וההודעה על כמה מכסים. אנחנו מאוד מודאגים בשל כך", אמר וולקר, והוסיף כי נראה שוושינגטון מפנה את גבה לארגון הסחר העולמי.

חודשיים לאחר שבינואר האחרון הטיל הנשיא טראמפ מכס על פאנלים סולאריים ומכונות שטיפה, הוא החליט להטיל מכס גם על מוצרי פלדה ואלומיניום, יחד עם עוד מכסים בשווי 50 מיליארד דולר על מוצרים אחרים. 


הנשיא טראמפ לאחר החתימה על העלאת המכסים


לאחר שסין הגיבה עם הטלת מכס על מוצרים אמריקאים, העלה טראמפ את המתח כשהנחה נציגי מסחר אמריקאים לבחון הטלת מכסים נוספים בסכום שיגיע ל-100 מיליארד דולר. ניתוח של סוכנות הידיעות רויטרס גילה כי על מנת להגיע לסכום שכזה, יצטרך טראמפ למסות יבוא של טלפונים סלולריים, מחשבים, צעצועים, ביגוד, רהיטים ומוצרים נוספים. "אין דרך להטיל מכס בשווי 100 מיליארד דולר ולא להוביל לעליית מחירים" אמר הון קואץ', סגן נשיא תעשיית היבוא שמייצגת קמעונאים בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE