מתגרה בטראמפ? מייקל בלומברג תורם 4.5 מיליון דולר לטובת הסכם האקלים
למרות החלטת הממשל הנוכחי לסגת מההבטחה האמריקאית לממן את חלקה בתכנית, ראש עיריית ניו יורק לשעבר טוען כי "אנחנו חלק מהבעיה, אז נהיה גם חלק מהפתרון" והוסיף שבכך "יראה כאילו הכסף נתקבל מהממשל הפדרלי"

נותן החסות וראש העיר לשעבר של ניו יורק מייקל בלומברג אמר, כי יש לו אחריות לסייע בהגנה על איכות הסביבה. זאת, לאחר שממשל הנשיא טראמפ נסוג מתפקידו המכריע בהסכם פריז לאקלים - Paris Climate Agreement. לדבריו, בתכנית  "Face the Nation", כי הוא ירשום המחאה על סך 4.5 מיליון דולר השנה, כדי לממן את המשך מעורבותה של ארצות הברית בתחום. "אמריקה נתנה התחייבות וכאמריקאי, אם הממשל שלנו איננו מבצע זאת, אז לכולנו יש אחריות בנדון. אני מסוגל לעשות זאת. אם כך, כן, אני אשלח להם את ההמחאה לגבי הסכומים שארצות הברית התחייבה עליהם, כלפי הארגון וזה יהיה כאילו שהם מקבלים את הסכום הנחוץ, מהממשל הפדרלי", אמר בלומברג.


מייקל בלומברג


"זה מסוכן להמשיך להתנהל כמו שאנחנו מתנהלים", הוא אמר. "אם כל אחד יעשה את הדבר הנכון, כן, זה יהיה טוב יותר. אבל אם חלק מהאנשים או חלק מהמדינות יעשו את הדבר הנכון, כולנו נצא נשכרים מכך".

אשתקד, הודיע ממשל הנשיא טראמפ לארגון האומות המאוחדות על כך, שבכוונת ארצות הברית להסתלק מההסכם שהנשיא אובמה התחייב עליו בענין האקלים. בתגובה לכך, בלומברג גייס וארגן חברים מועידת ראשי הערים האמריקאית, המתנגדים לנסיגת הנשיא מהתכנית. חברי הועידה הסכימו לעמוד בהתחייבויות להשיג את היעדים בתחום איכות הסביבה והאקלים ולהביא לצמצום פליטת הפחמן, למרות מהלכיו של הנשיא.

הוא הודיע בנוסף, כי קרן  שיסד – בלומברג חסויות – יסייע בארגון המאמץ האמריקאי של ארגון   "ההתחייבות האמריקאית" "America's Pledge"  ויעמיד תרומה לאומית במקום זו של הממשל, שלא תינתן. אשתקד הוא התחייב להעמיד 15 מיליון דולר, שמזכירות שינוי האקלים של האו"ם אמורה היתה להפסיד, בגלל נסיגת ממשל הנשיא טראמפ מתכנית האקלים. עם זאת אמר בלומברג, כי הוא מקווה שהנשיא טראמפ ישנה בסופו של דבר את דעתו, אף שהוא נחשב למתנגד רעשני של ההסכם.

"הוא ידוע כמי שמשנה את דעתו. זה נכון. אבל עליו לשוב ולשנות את דעתו ולומר: אכן יש לנו כאן בעיה אמיתית. אמריקה היא חלק מהבעיה. אמריקה היא גם חלק גדול מהפתרון ולכן עלינו לשנס מתניים ולהצטרף למאבק העולמי, כדי למנוע אסון ודאי".

ראש העיר לשעבר אמר שמה שהאמריקאים רוצים באמת לעשות, הוא לעמוד בהבטחות של המדינה שלהם בעיסקה הזו, של שמירה על איכות הסביבה, לטובת הדורות הבאים. "יש לנו מדינות וחברות ובודדים שכולם מעונינים לקחת חלק במאבק ולדווח לארגון האומות המאוחדות מה הצלחנו לעשות בנדון ולאן התקדמנו, כפי שעושות כל המדינות האחרות. להתחייב ולבצע את ההתחייבויות שלנו, לממן חלק מהמאבק. לא מדובר בסכומי עתק. אבל אמריקה התחייבה והיא צריכה לעמוד בכך ולהביא לכך שהטמפרטורה לא תעלה יותר ולא תשנה את חיי כולנו לרעה", אמר בלומברג.

YOU MIGHT ALSO LIKE