פרשת המעורבות הרוסית בבחירות: רודי ג'וליאני מצטרף לצוות המשפטי של טראמפ
החשש מהסתבכויות עורך דינו של הנשיא, מייקל כהן, שביתו ומשרדו נסרקו בפשיטת המשטרה, הביאו להתגייסות ראש עיריית ניו יורק לשעבר שמסר כי הוא "סבור שבכך ניתן יהיה להגיע לסיום הפרשה הזו לטובת המדינה". החיכוכים שהיו בין השניים בתקופת קמפיין הבחירות ששיאן היו בכינוי "אדם פגום" של ג'וליאני את טראמפ, נעלמו כלא היו, בברכה לבבית של הנשיא לעורך דינו החדש. בנוסף הצטרפו לצוות עורכי הדין, ג'יין סרן רסקין ומרטי רסקין, שניהם תובעים פדרליים בעברם

ראש עיריית ניו יורק לשעבר והתובע האמריקאי רודי ג'וליאני צורף לצוות המשפטי האישי של הנשיא דונאלד טראמפ. הצוות הזה מסייע לנשיא בכל האמור בחקירה שמנהל רוברט מולר בענין הפרשה של המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות והחשד שהרוסים השפיעו, בשל קשריהם עם הנשיא, על תצאות הבחירות. כך אישר הכתב הבכיר של רשת חדשות סי.בי.אס. CBS News בבית הלבן.


טראמפ וג'וליאני בתקופת קמפיין הבחירות 2016


ג'יי סקולוב מהצוות המשפטי של הנשיא, מסר בהצהרה, שהנשיא קיבל את הודעתו של ג'וליאני בברכה וציטט אותו באומרו: "רודי הוא גדול. הוא היה חברי במשך זמן רב ומעונין להביא לפתרון הפרשה הזו בהקדם האפשרי, לטובת המדינה כולה".
סקולוב מסר שהוא עבד עם ג'וליאני במשך הרבה שנים וכי הצוות מצפה לניסיון וליכולות שלו. הוא הודיע על הצטרפות של שני עורכי דין נוספים לצוות, ג'יין סרן רסקין ומרטי רסקין, שניהם תובעים פדרליים בעברם.
ג'וליאני יצטרך לטי קוב וד'יי סקולוב, הפועלים כבר בצוות של הנשיא טראמפ ונשארו בצוות הזה, לאחר שעורכי דין שונים באו והלכו. בשבועות האחרונים, עזב את הצוות המשפטי של הנשיא ג'ון דואוד, ג'ו דיג'נובה התכוון להצטרף לצוות, אבל בסופו של דבר לא עשה כך. לפני שהוא עזב, קרא דואוד לחדול מהעיסוק בפרשה הרוסית, משהו שגם ג'וליאני היה רוצה שיקרה.


מסובך בחקירות, עו"ד מייקל כהן


"אני עושה זאת משום שאני סבור שאפשר במשא ומתן, להגיע לסיומה של הפרשה הזו לטובת המדינה וכן משום שיש לי הערכה רבה לנשיא ולבוב מולר", אמר ג'וליאני לוושינגטון פוסט, שהיה הראשון לדווח על כך שהוא מצטרף לצוות של הנשיא. הצטרפותו של ג'וליאני לצוות המשפטי, מתרחשת בעקבות חששות, שיועץ משפטי אחר בצוות הנשיא, מיכאל כהן, שביתו, משרדו וחדר המלון שלו נסרקו בפשיטה של המשטרה, עלול להסתבך ולסבך. גם דיווח כתב הסי.בי.אס, ג'ף פג.
ב-2016 ג'וליאני אמור היה לקבל את המשרה שכעת אוחז בה ג'ף סשונס – התובע הכללי. בנובמבר 2016, אמר ג'וליאני לרשת ה-CNN: "ככל הנראה אין מישהו אחר שמכיר את משרד המשפטים טוב ממני".
לפני מסע הבחירות לנשיאות ב-2016 כינה ג'וליאני את הנשיא טראמפ "אדם פגום", זאת לאחר שהושמע סרט הקלטה, שבו התבטאויות שנויות במחלוקת וגסות, באשר ליחסו של הנשיא לנשים. ג'וליאני מואר באור שלילי בספר החדש, שראה אור השבוע, על פרשת פיטוריו של ראש האף.בי.אי. לשעבר ג'ימס קומיי. את הספר "נאמנות גבוהה יותר" (A Higher Loyalty), כתב קומיי הנמצא עתה במסע לקידום ספרו, בו הוא מתאר את ראש עיריית ניו יורק לשעבר, כמי שמחפש תשומת לב כל הזמן וכמי שיש לו אגו בעייתי. ג'וליאני היה ראש העיר ניו יורק, בעת שהותקפו והופלו מגדלי התאומים במנהטן ב-11 בספטמבר 2001.


YOU MIGHT ALSO LIKE