"אנחנו משפחה צנועה, לא נאבד את הראש": הזוכה בפרס הראשון ב"מגה מיליון" בחר לקחת את הכסף במזומן
ריצ'רד וואהל יוותר על קרוב ל-200 מיליון דולר על מנת לקבל את כספי הזכייה בתשלום אחד במקום 533 מיליון דולר לאורך 30 שנה. לאחר קיזוז נוסף של תשלום מס הוא ישאר עם סכום כולל של 175 מיליון דולר. הודיע כי בכוונתו לתרום חלק מהשלל לטובת מעשי צדקה

הזוכה הבודד של הגרלת הלוטו העשירית בגודלה בעולם, עבר לגור בשנה שעברה בניו-ג'רזי ועובד כמנהל ייצור אצל יצרן שירותי-מזון, כך נמסר מהנהלת מפעל הלוטו במהלך סוף השבוע. ריצ'רד וואהל (47) מוורנון טאונשיפ, ניו-ג'רזי קנה את כרטיס ה"מגה- מיליון" שלו, שבו הפרס לכרטיס הזוכה הוא 533 מיליון דולר, יום לפני מועד הזכייה ב-30 במארס, בחנות נוחות הממוקמת על ציר הדרך שלו לעבודה. 



הוא בחר באופציה לקבל מיד 324 מיליון דולר במזומן, במקום לקבל את מלוא שווי הסכום בתשלומים, במהלך 30 שנה. "אנחנו משפחה צנועה ולא נשכח את השורשים שלנו", אמר וואהל, כשמנהלי מפעל הלוטו מסרו לידיו את הצ'ק הגדול. "איננו מסוג האנשים שירוצו החוצה, יאבדו את הראש ויבזבזו את כל הכסף, ב'עשיית חיים משוגעים'".

 אמיר קראס, מי שזיהה את וואהל בשלב מוקדם יותר מתוך סרט הצילום של מערכת האבטחה, בזמן שמנהלי הלוטו מסרו שהכרטיס הזוכה אכן נמכר, כינה את וואהל מבקר קבוע במיני-מרקט של תחנת הדלק שלו, אך לא הסגיר את שמו. וואהל עבר לגור בניו-ג'רזי ממישיגן בחודש יולי  ועבד בחברת AAK Food service. לדבריו, הוא ומשפחתו טרם קיבלו החלטה כלשהי באשר לאפשרות לעבור דירה מהמקום הנוכחי, אבל הוא כן החליט לגבי כספי הפרס ואמר כי יקבל 175 מיליון דולר, לאחר תשלום מיסים פדרליים, ארציים ומקומיים.

בשלב ראשון, סיפר וואהל, הוא הציץ בכרטיס הזוכה בפרס ה"מגה-מיליון" וחשב שהוא זכה ב-1 מיליון דולר "בלבד". "הייתי נרגש, זהו סכום משנה חיים", הוא סיפר. הוא הפך נרגש מאוד, כשקלט שבעצם הוא זכה בפרס הגדול ביותר. "לא איבדתי את הצפון. זה היה מדהים", אמר וואהל וסיפר, כי עלה לקומה השנייה וסיפר לאשתו שהם עומדים לצאת לחופשה. "שיחקנו אותה". הוא אמר לה.

הם בחנו שוב את המספרים 15 פעם נוספים, רק כדי להיות בטוחים ממש. אז הם הכניסו את הכרטיס הזוכה לכספת חסינת אש ולא יצאו מהבית במהלך כל סוף השבוע. ביום שישי ימלאו שבועיים מאז זכיית הענק ב-11 בלילה.

וואהל אמר שהוא רוצה לשקם מכונית מסוג קורבט משנת ייצור 1964 וסיפר, כי בדעתו להתחיל בפעילות של תרומה וצדקה עם כספי הזכייה. הוא כבר הספיק להיוועץ בצוות של מומחים פיננסיים, שאף נכחו במהלך מסיבת העתונאים איתו, שהתקיימה במפעל הלוטו.

"אנחנו מאמינים שלאלוהים יש תכנית עבורנו." אמר וואהל. "לא מדובר רק בסכום כסף משנה חיים מבחינתי, אנחנו רוצים שזה יהיה סכום כסף משנה חיים גם לאחרים – משפחה, חברים ואנשים נזקקים."
אימו קיבלה באחרונה שכר מופחת, הוא סיפר. כעת הוא בעל יכולת לסייע לה. שלא כמו בכמה מדינות אחרות, לזוכי הלוטו בני-ג'רזי, אין את האפשרות להישאר אלמוניים, מסרו בכירי הלוטו בניו-ג'רזי. הזוכים נדרשים להשתתף גם במסיבות עתונאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE