אמזון גורמת לטראמפ הפסדים של מאות מיליוני דולרים
הגידול בעסקי הקמעונאות און-ליין פוגע בעסקים השוכרים נכסים בבעלות הנשיא שירד ברשימת האנשים העשירים ביותר באמריקה מהמקום ה-156 למקום ה-248 עם הון של 3.1 מיליארד דולר

הנשיא דונאלד טראמפ חבט באמזון על עיסקה מפופקת כביכול, מבחינת הממשל הפדרלי, עם שרות הדואר האמריקאי – אבל יש לו ככל הנראה עוד מיליון סיבות אחרות לא להיות חסיד גדול של ענק המכירות הקמעונאיות. כך עולה מדו"ח שפורסם ביום רביעי האחרון. השווי (נטו) של נכסי הנשיא צנחו בכ-600 מיליון דולר בשנה האחרונה, זאת על פי רשימה של 400 האנשים העשירים באמריקה של כתב-העת פורבס.




כתב-העת דיווח ביום רביעי, שהסיבה העיקרית שעיסקי ואחזקות הנדל"ן של הנשיא התכווצו, מכוון שכתוצאה מהגידול בעסקי הקמעונאות און-ליין של אמזון והגידול בהכנסות וברווחים, נפגעו עסקי הקמעונאות הרגילים. לדברי דו"ח פורבס, שווי נכסי הנשיא עתה הם 3.1 מיליארד דולר, נמוך יותר מ-3.7 מיליארד שנה קודם לכן – צניחה שהורידה אותו מהמקום ה-156 בדירוג למקום ה-248. 

לעומת זאת, הבעלים של אמזון ג'ף בזוס – שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, שעמודי הדעות שלו חובטים בנשיא טראמפ ללא הרף – נמצא במקום השני ברשימת פורבס זו השנה השניה ברציפות, עם שווי כולל של 81.5 מיליארד דולר.

סגנית עורך כתב העת קרי דולאן  אמרה בראיון ב-CNN השבוע, שהסיבות להפסדים של הנשיא טראמפ בעסקי הנדל"ן, מקורן במסחר האלקטרוני (e-commerce) ששולט על עסקי הסיטונאות והזכירה מן הסתם את אמזון. היא ציינה במיוחד שני נכסים של הנשיא, החכירה של חנות נייקטאון (Niketown) ומגדל טראמפ (Trump Tower ).

הנשיא טראמפ מצידו אינו מחמיץ שום הזדמנות לחבוט באמזון ובוושינגטון פוסט, ב"ציוצים" בחשבון הטוויטר שלו. "אני צודק בהנחה שלי לגבי המחיר הכבד, שמשרד הדואר האמריקאי משלם בגלל העיסקה עם אמזון. מדובר בהיקפי כסף עצומים, שהמשרד משלם כדי להיות 'נער השליחויות' שלהם. אמזון היתה חייבת לשלם את העלויות הללו, משום שהם לא צריכים להיספג ולהיות משולמים על ידי משלם המיסים האמריקאי. מדובר בהרבה מיליארדי דולרים. לראשי משרד הדואר אין כל מושג (או אולי יש להם?)!" הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו, ביום שלישי.

.

YOU MIGHT ALSO LIKE