"אין זה משנה אם המחירים באזורך עלו או שלא, כולנו בסופו של דבר נרגיש עלייה דומה בקרב כלל המדינות"
פער של יותר מדולר לגלון מפריד בין קליפורניה שבצמרת למיזורי וארקנסו שבתחתית, אך מגמת העלייה צפוייה להמשך בחודשים הקרובים ברחבי ארה"ב, בעיקר בשל מעבר העונות שהביא להערכות מיוחדת לקראת הקיץ אשר באה לידי ביטוי בהחלפת מלאי הדלקים ועבודות תחזוקה

גורמים עונתיים המשיכו לגרום לעליית מחירי הדלק בעבור הצרכן הפרטי בארה"ב גם בשבוע שעבר. המחיר הממוצע לגלון דלק מאוקטן רגיל (87) עלה ב-4 סנט יותר לגלון לעומת השבוע, עד למחיר הממוצע של 2.66$. בהשוואה לחודש הקודם, המחיר עלה ביותר מ-12 סנט לגלון כאשר מדובר בעלייה של 33 סנט לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.



בחודש מרץ, המחיר הממוצע לגלון דלק ברחבי ארה"ב עמד על 2.533$ בעוד שבשנה שעברה הוא עמד על 2.331$. הירידה במלאי מאגרי הנפט הגולמי היא בין הסיבות למגמת ההתייקרות. גורמים עונתיים נוספים הם עבודות התחזוקה, לצד החלפת מלאי הדלק, מתמהילי דלקים המיועדים לחורף לאלו המיועדים לעונת הקיץ. כל אלו, הביאו לכך שממוצע מחירי הדלק הגיע לרף הגבוה ביותר שלו מזה 3 שנים.

ככל שתפחתנה עבודות התחזוקה בבתי הזיקוק ברחבי ארה"ב במהלך השבועות הקרובים, תעריפי השימוש ייפחתו בהתאם וגם ייצור הדלק יחזור למסלולו התקין. מאגרי הנפט הגולמי של ארה"ב מונים נכון לעכשיו כ 104 מליון חביות נפט מתחת לרמתם בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

לדברי פאטריק דה-האן, ראש מערך ניתוחי נתוני הדלקים ב"גאז באדי", "מרץ הוא חודש משוגע וקדחתני בתעשיית הדלקים והוא כאמור הסתיים בשבוע שעבר כאשר מלאי הדלקים התחדשו במסופי המשאבות השונים ברחבי ארה"ב. השבוע החולף לא רק שהביא עימו עליית מחירי דלקים, אלא בנוסף לכך, ממוצע המחירים הלאומי הגיע לרמות הגבוהות ביותר שראינו במהלך כ-1,000 ימים. הגורמים העיקריים לעליות ידועים, אולם זוהי אינה נחמה גדולה בעבור בעלי כלי הרכב שנפגעו כלכלית מעצם העובדה שב-17 מדינות העלו את מחיר הדלק בממוצע של 15 סנט פר גלון ב-30 הימים האחרונים בלבד. חישבו לרגע על העלאת מחירי הדלק כמירוץ – במדינות מסוימות בארה"ב, התעריפים יעלו בקצב מהיר, בעוד שבאחרות הקצב יהיה איטי יותר, כך שאין זה משנה אם המחירים באזורך עלו או שלא, כולנו בסופו של דבר נרגיש עלייה דומה בקרב כלל המדינות".


לפי גאז באדי, המדינות בהן התנודות במחירי הדלק היו הגדולות ביותר הן:
יוטה(עד 10 סנט), אינדינה(עד 8 סנט), פלורידה, מישיגן, ניו מקסיקו, פנסילבניה ואידהו
(עד 7 סנט), ג'ורג'יה ומיין (עד 6 סנט), וניו המפשייר(עד  5 סנט).

המדינות בהן נרשם המחיר הממוצע הנמוך ביותר בשבוע שעבר: מיזורי (2.37$),
ארקנסו (2.38$), אוקלהומה (2.40$), טקסס (2.42$), וויומינג ואלבמה (2.43$), לאויזיינה ודרום קרוליינה (2.44$) וקנזאס (2.46$).



ממוצע המחירים הגבוה ביותר לגלון דווח מקליפורניה (3.50$), הוואי (3.46$), וושינגטון (3.16$), אלסקה (3.08$), אוריגון (3.04$), נוואדה (3.01$), פנסילבניה (2.87$), מישיגן (2.77$) , איידהו וניו יורק(2.76$).

משלוח הנפט הגולמי אותו מפיקה חברת "ווסט טקסס אינטרמדייט" (WTI) בעבור חודש מאי נסחר בירידה של 2.6%  ביום שני, במחיר של 63.28$ לעומת המשלוח של חודש מאי מחברת "ברנט" שנסחר ב 67.97$. ההבדל בין מחירי הנפט הגולמי של WTI וברנט עלה ב-2 סנט להבדל של 4.69$ בעבור חבית ביחס של שבוע לשבוע.



YOU MIGHT ALSO LIKE