סן פרנסיסקו: למרות הדיבורים היפים של צוקרברג, פייסבוק מתנגדת להגבלה חוקית של המידע על הגולשים
החברה פועלת למנוע חקיקה שתחייב אותה לאפשר לגולשים להתנגד למכירת המידע שנאסף עליהם. בינתיים הצעת החוק צוברת עוד חתימות בתקווה שתעבור כבר בנובמבר

הצעת החוק של איש הנדל"ן מסן פרנסיסקו, אלסטייר מקטגארט, מפחידה את פייסבוק. מקטגארט כבר הוציא על קידום הצעת החוק 1.7 מיליון דולרים, בניסיון לאפשר לקליפורניה לאסור על חברות למכור או לשתף את המידע האישי של הלקוחות שלהם. הצעת החוק צוברת עוד ועוד חתימות בניסיון להעביר אותה כבר בנובמבר הקרוב. 


דיבורים לחוד ומעשים לחוד. מארק צוקרברג


"מה שאנחנו מציעים הוא זכות מאוד בסיסית: תנו לציבור לגלות איזה מידע החברות השונות אוספות, ותנו להם את היכולת להגיד "אל תמכרו את המידע שלי", אמר איש הנדל"ן. הרעיון לקדם הצעת חוק כזו צצה במוחו לאחר ששוחח במהלך מסיבה עם מהנדס בגוגל שאמר לו כי מי שיידע איזה מידע החברות השונות אוספות עליו ומוכרות - יילחץ מאוד. 

הזמנתם פעם מישהו ליום הולדת או לבר מצווה של הילד? ייתכן והמידע על הגיל שלכם, או הדת של ילדיכם, נמכר. משתמשים באפליקציה לשמירה על המשקל או אפליקציית ספורט? הן אוספות מידע רב עליכם וייתכן שהן משתפות אותו עם גורמים נוספים. מחקר של הפורום לעתיד הפרטיות גילה כי כמה מהאפליקציות השונות כלל לא מגלות למשתמשים מה ייעשה במידע שלהם. 

הצעת החוק תאפשר לתושבי קליפורניה לבחור אם הם מעוניינים שהמידע שלהם יגיע לגורמים שונים. על פי הצעת החוק, באתר החברות השונות יהיה כפתור "אל תמכרו את המידע האישי שלי".

מקטגארט ותומכיו מנצלים את הפרשות האחרונות, כמו זו שמעורבת בה חברת קיימבריג' אנאליטיקה, כדי לקרוא לפייסבוק להפסיק את התנגדותה להצעת החוק שלו. זאת, למרות שצוקרברג עצמו הודיע בראיון טלויזיוני כי לפייסבוק יש "אחריות בסיסית להגן על המידע של המשתמשים בה". 

פייסבוק לא לבדה במאבק בהצעת החוק. היא פועלת יחד עם ענקיות אינטרנט אחרות כדי להילחם בהצעות שונות שנועדו להגביל את השליטה שלהן במידע של הגולשים. החברות הפעילו בשנה שעברה לובי חזק נגד הצעת חוק פדרלית שדרשה מהן להשיג את אישור הגולשים לפני שהן מוכרות מידע למפרסמים. הן הפעילו לחץ כדי למנוע חקיקה בקליפורניה שתדרוש מספקיות האינטרנט להשיג את אישור הגולשים לפני שהן משתפות או מוכרות מידע על הרגלי הגלישה של לקוחותיהן.

YOU MIGHT ALSO LIKE