במחיר של 75,560 דולר – החזקת אסיר בקליפורניה עולה עתה יותר מאשר שנת לימודים באוניברסיטת הארוורד
למרות תוכניות להפחתת כמות האסירים במדינה שעומדת על כ-130,000, הוצאות הכליאה נמצאות בקו עליה שאינו תואם את המציאות. משכורות גבוהות לסוהרים והטבות לספקי השירות לצד מכשולים בירוקרטיים מהווים חלק מהסיבות לכך

מחיר החזקתם של 130 אלף האסירים בקליפורניה צפוי להגיע לשיא של 75,560 דולרים.  יותר משכר לימוד באונ' הארוורד. די בכך כדי לכסות שנת לימודים שלמה ועדיין יישאר עודף רב לפיצות ובירה.

תכנית ההוצאות של המושל ג'רי בראון לשנה הפיסקלית המתחילה ב-1 ביולי כוללת שיא של 11.4 מיליארד דולרים למחלקת שיקום האסיר, וכן קיים צפי להפחתה של 11,500 אסירים במשך ארבע שנים לאחר שהבוחרים אישרו בנובמבר שחרור מוקדם לאסירים רבים. 



הדפוס נמשך

מאז 2005, הוכפלו ההוצאות על כל אסיר.

המחיר על כל אסיר הוכפל מאז 2005, אף שבעקבות הוראות בית המשפט הופחתה אוכלוסיית האסירים בכרבע בשל צפיפות יתר בבתי הכלא. משכורות והטבות שונות לשומרי הכלא ולספקי שירותים רפואיים גרמו לחלק מהעלייה בהוצאות. 

התוצאה היא הוצאה על כל אסיר שהיא הגבוהה במדינה– גבוהה ב-2,000 דולרים מגובה הוצאות שכר לימוד, מחייה, מגורים ושאר הוצאות בשנה אחת באונ' הארוורד. 

מאז 2015, הוצאות על אסיר בקליפורניה עלו ב-10,000 דולרים בקרוב ומעל 13%. ניו יורק נמצאת במקום השני מעט מאחור עם הוצאות של כ-69,000 דולרים לאסיר לשנה. 

מבקרים טוענים כי בעוד מספר האסירים יורד, גם על ההוצאות לפחות. 

"עכשיו, כשאנו כולאים פחות אסירים, טרם הצלחנו להוריד למטה את השיטה", אמר כריס הון, מנהל המרכז לתקצוב ומדיניות של קליפורניה. ומציג לדוגמה, את מחלקת השיקום שמעסיקה אדם אחד על כל שני אסירים, לעומת עובד אחד על כ-4 אסירים בשנת 1994. 



מדוע המחיר כה גבוה?

העלות עולה גם כאשר מספר האסירים פוחת. 

מדינת קליפורניה נתבעה בשל צפיפות אוכלוסין בקרב האסירים וכדי להיענות למכסת האסירים הפדרלית שקבע בית המשפט, ממשל בראון כולא כעת את מרבית העבריינים הקלים בבתי מעצר מחוזיים במקום בבתי כלא ארציים. בנוסף, הבוחרים בשנת 2014 הפחיתו את הענישה על עבירות סמים ורכוש ובסתיו האחרון גם החליטו על גל שחרורים מוקדמים. 

הסנטור ג'ים נילסן אמר כי תומכי הרפורמה הבטיחו בכזב "דיבידנדה של בתי הכלא" מחסכון שיבוא בזכות שינוי המדיניות. ואולם, במקום זאת, ישנה כעת עלייה קלה בפשעים רבים והוא חושש כי הדבר יביא לזרם של אסירים חדשים, אשר יעלה עוד יותר. 

ג'ואן פטרסיליה, מנהלת שותפה של מרכז סטנפורד לצדק משפטי, אמרה כי זה היה "צפוי לחלוטין" כי ההוצאות על כל אסיר יגדלו אף שמספרם הופחת. "שחררנו את כל בעלי הסיכון הנמוך והנחיצות הנמוכה והשארנו את בעלי הסיכון הגבוה והנחיצות הגבוהה", הוסיפה.


YOU MIGHT ALSO LIKE